2011-07-14

11 - Pusta ut

Sitter på Radisson Royal park i Stockholm med en toning i håret. Det var verkligen på tiden för utväxten var mindre smickrande.

En sida av livet på sommarstugelandet är att det saknas speglar, det finns små "tavelspeglar" med dåligt ljus uppsatta på några ställen men jag ser sällan mig själv. Det är befriande på ett sätt men när familjen dagligen ser mig i oplockade ögonbryn, utväxt och finnar så känns det inte lika befriande.

Varför säger dom inget? Egentligen ska jag vara tacksam för att de inte är så ytliga att de bryr sig om hur jag ser ut samtidigt som jag skulle uppskatta en liten heads up exempelvis när vi ska till stan för att handla.

Det blir iallafall en ordentlig egofix här och nu.

Alldeles nyss kände jag bebis röra sig i magen och det var också på tiden. Behöver känna den lill* dagligen för att undvika oron.

Att vara tillbaks i huvudstaden bevisar igen att vi gjorde rätt som valde att flytta härifrån. Betryggande. Dags att skölja ur färgen!
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!