2011-07-17

15 - Taika

När vi var i Stockholm passade jag på att använda ett finfint presentkort på Ittala Outlet. det blev en del presenter till släkt och jag unnade mig en kopp jag velat ha länge.

Det är den stora 0,4 liter tekoppen med mönstret Taika och kommer från Ittala.

Taika betyder magi på finska (oj, vilken Finlandsinspirerad blogg det har blivit!) och mönstret är sagolikt i ordets rätta bemärkelse. Planen är att jag ska köpa de andra färgerna så snart jag gjort plats i skåpen...

Se dem här: Taika - Ittala
- vs -

2 kommentarer:

  1. Vilken fin kopp! Gillas :)

    SvaraRadera
  2. Jättefin mugg! Storgillar själv taika-serien och skulle sååå vilja ha alla muggar och efterrättsskålar =)

    SV: Tack snälla, vad kul att höra att du gillar bloggen! =)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!