2011-07-17

16 - Söndag

Semestern har börjat göra mig skönt dagvill. Det spelar ingen roll om det är måndag, torsdag eller lördag för alla dagar är vad jag själv vill att de ska vara.

Idag har jag klippt gräsmattan, städat inomhus och tagit fram laxfiléer för grillning senare ikväll. Tror att det även kommer bli en kladdkaka för godsaker kan man omöjligen ha för mycket av.

Till förrätt ska jag prova att göra Amalfi Baked Lemons (tror det heter så) som jag såg Jamie Oliver laga till i ett av sina inspirerande matlagningsprogram. Det är urgröpta citroner som man fyller med mozzarella, tomat, basilika och sardiner och grillar i ugnen. Jag tänkte ha i tapenade istället för sardeller. Återkommer med resultat.

Har även deltagit i några blogg-tävlingar och det är roligt. Jag har själv tänkt anordna tävlingar i min färska blogg men väntar tills jag kommit hem.
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!