2011-07-20

22 - Levaxin

Jag äter Levaxin. Det har jag har gjort i drygt två år sedan jag fick min sköldkörteln bortopererad.

"Levaxin ersätter saknad eller minskad produktion av sköldkörtelhormon (tyroxin). Levaxin reglerar ämnesomsättningen och fungerar på samma sätt som kroppens eget sköldkörtelhormon."
Text lånad från FASS.se.

I och med inskrivningen hos mvc blev jag informerad om att jag måste göra regelbundna kontroller under graviditeten. I vanliga fall lämnar jag ett blodprov ca två gånger per år och hittills har allt varit bra.

Efter min andra koll ordinerades jag att öka min dos med 50% och lämnade ett nytt blodprov i veckan för att se om mina värden förbättras sedan dess. Att mina värden var för låga förklarade min extrema trötthet och det tog ca två veckor innan jag blev piggare. Själv trodde jag ju att det var en normal graviditetströtthet och det var skönt att få veta att det inte var normalt och att det var relativt enkelt att lösa. Det ska bli intressant att se om jag behöver öka ytterligare.
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!