2011-07-24

31 - Bebisprylar

När får jag börja shoppa?

I samband med vår flytt rensade vi förrådet ordentligt och där försvann de flesta bebisprylarna. De hamnade hos vänner, på gamla dagis, en del såldes och resten kom till Stadsmissionen. Det var hur skönt som helst att bli av med allt som bara tog plats och inte användes.

Det betyder dock att vi knappt har några prylar till vår kommande pluttis och jag vill börja handla. Dels för att det är bra att sprida kostnaderna, särskilt eftersom bebis envisas med att komma vid jul som ju ändå brulkar vara en kostsam månad, men mest för att det är så förbannat roligt.

Det som absolut ska inhandlas är:
  • Babybjörn Miracle (bärsele för nyfödd - succé!)
  • Säng (inte för att vår förra spjälsäng användes särskilt mycket men ändå bra att ha)
  • Vagn (promenad anybody?)
  • En nappflaska (om amningen inte funkar eller om tillägg behövs)
  • Bröstgrejer (såna där kupor och annat som behövs om det gör ont)
  • Åkpåse/overall (det är kallt när plutt kommer)
Saker jag gärna vill ha men inte är absoluta:
  • Amningskudde (grymt skönt att lägga ammande bebis på och sova med)
  • Babysitter (bra att "lägga ifrån sig" plutten i)
Vi har en del kläder sparade och jag köpte en del bodies när jag var utomlands sist så den första tiden är inte akut. Babygymet var så himla speciellt och konstigt så det sparade vi också. Amningsväska och ett UV-skydd till vagn (?!) har vi.

Vad är det jag glömmer bort? Och den viktigaste frågan, när vågar/får jag börja shoppa?
- vs -

1 kommentar:

  1. Hihi men klart du kan börja shoppa redan nu! Du har ju gått halvvägs redan ;) Till L köpte jag första plagget i vecka 6 haha. Galet.

    Babysitter rekkomenderar jag verkligen, vi hade inte klarat oss utan den. Bärselen användes inte lika mycket, kanske 2-3gr "per barn".

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!