2011-07-10

7 - Illamående

Igår var jag så glad för att illamåendet äntligen lämnat min gravidkropp. Hade inte mått illa på flera dagar och kände att jag faktiskt vågade njuta av det. Vad händer då? Självklart börjar jag må illa på kvällen. Tack så mycket. Efter att ha druckit vatten. Vatten?! Hade jag ätit en bratwurst så hade jag kanske förtjänat att må dåligt men av ett glas friskt vatten?

Samma sak idag, mår illa efter frukost. Blir så ledsen men kanske främst less för den all-day-sickness den här graviditeten bjudit på har varit vidrig och hållit mig i sängen i flera veckor, mer eller mindre.

Som motvikt till gårdagens glädje är jag idag sur, less och allmänt trött och intar därför sängläge en stund för att undvika att förpesta familjens dag.

Snart ha det gått över igen, snart...
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!