2011-08-08

36 - Home Sweet Home

Att komma hem var en bättre upplevelse än jag trott. Positivt alltså!

Det blev en produktiv kväll med syltkok och film. Hann också med en tvättmaskin, total uppackning, badrumsfix och allmänt hemmamys. Fixade med tända ljus, te och mackor och "Four Lions" på dvd.

Det känns att många ännu är kvar på semester då byn är tom. Precis som jag ville ha det. Idag har jag undvikit regnvädret och varit inne precis hela tiden. Trivs bra med det!

Det blev blåbärssylt igår.

1.5 kg blåbär
1 kg syltsocker

Låt bären koka upp och tillsätt sedan sockret. Jag mixade delvis blåbären då jag inte gillar när det blir för "skaligt" i sylten. Skumma och häll upp i varma burkar. Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!