2011-08-16

63 - Lågtryck

Regn och betongkepa på. Har spenderat större delen av dagen i sängen men det har inte hjälpt nämnvärt.

Har pratat med min barnmorska idag och ska tydligen inte träffa henne förrän i vecka 25, lustigt, först inskrivning runt v 6-10 och sen ingenting förrän v 25. Jag hade för mig att jag sprang hos mvc stup i kvarten med de andra barnen men det kan mycket väl vara så att det bara är slutfasen jag minns. Då är det varannan vecka som gäller, tror jag...

Nästa besök innefattar hur som helst diverse provtagningar, immunisering, ett nytt test för Levaxin-värde (det har ett betydligt mer korrekt namn men jag minns inte), äggvita (?!) och så ska väl livmmodern mätas mm.

Hoppas innan dess få en ny tid för ultraljud för att se hur bebis och den bråkiga moderkakan har det därinne. Håller tummarna för att det blir snart.
- vs -

2 kommentarer:

  1. Ja visst är det märkligt att man inte får gå och lyssna på hjärtljuden innan vecka 25. Jag fick gå oftare tidigare graviditeter.
    Ja du, 12 dagar känns ju som en evighet nu! Gör allt för att lill*n ska vilja komma ut men det verkar visst mysigt i magen. Men jag är redo iallafall :-)
    Hoppas att du mår bra!!

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt att vara gravid =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min 1 års tävling =)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!