2011-10-17

Boob Gravidbyxa Once-On-Never-Off - testat!

Jag har testat Boobs gravidbyxa "Once-On-Never-Off" under en tid och här är min utvärdering.

Byxan som har blivit en favorit hos våra gravida kunder för att den är så skön samtidigt som den har en suverän kvalitet, som gör att den behåller sin passform.

Funkar lika bra på yoga-klassen som på kontoret. Hög midjemudd som kan vikas upp eller ned över magen. Suveränt plagg om du vill satsa på en långlivad favorit som sitter lika bra med gravidmage som utan.

Mjuk, stretchig kvalitet med tungt fall i 92% viskos 8% elastan.

Till att börja med så inser jag att jag valt fel modell, Boob har ett par i samma material som är tighta, eller raka i modellen som jag tror skulle ha passat mig bättre. Med det i åtanke så förstår ni bättre hur jag tänker.

Byxorna är för vida för min del, jag har inget emot byxor med bootcut men dessa är vida hela vägen från låren och nedåt vilket gör att jag inte riktigt trivs. Min tanke var att jag skulle ha dem både hemma och borta men då jag inte är helt hundra när det kommer till benvidden så får de bli det ett par sköna hemmabyxor. Nu är ju jag hemma väldigt mycket så det gör ju inget...

Jag sitter ofta med knäna under mig och jag tänkte att det helt klart skulle bli märken efter knäna på byxorna men tji fick jag. Gravidbyxorna har ett så pass tungt fall att jag kan sitta hur som helst utan att det märks. Det gillar jag. De sitter jätteskönt i midjan och jag kan välja att ha den breda mudden nedvikt eller uppdragen över magen.

 



Den här modellen borde jag ha valt >>

Gravidbyxa Once-On-Never-Off Slim leg.

Bästa basbyxan till din gravidgarderob. Mjuk, bekväm och stretchig men gjord i en suverän kvalitet som behåller passformen.

Hög midjemudd som kan vikas upp eller ned över magen och rakt ben som ger en vanlig byx-look samtidigt som du har känslan av ett par riktigt bekväma tights.

Suveränt plagg om du vill satsa på en långlivad favorit som sitter lika bra med gravidmage som utan. Mjuk, stretchig kvalitet med tungt fall i 65% viskos 30% polyamid 5% elastan.

Precis som Boob beskriver byxorna så är jag säker på att jag kommer köra slut på dem som mysbyxor.

Slutsatsen är att det här är byxorna jag kommer ha på mig när vi tar bilen in till förlossningen, mjuka, sköna och det är ändå det som gäller!

Läs gärna min recension av amningstoppen "Before & After" här. Samtliga plagg från Boobs kollektion hittar du i deras webshop!

Stort tack till fina Mia på Boob Design för möjligheten att utvärdera era plagg.
recension - vs -

2 kommentarer:

  1. Åh vad synd att du valde fel :(
    Trist när man inte är helt nöjd...

    Mvh, A

    SvaraRadera
  2. De ser sköna ut iaf, synd du valde fel, men mysigt med ett par hemmabyxor trots allt :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!