2011-10-22

Créme Brûlée & slask

Igår låg snön kvar hela dagen, solen sken och det var en vacker vinterdag. Idag har solen lyst men snön smälter fort, så trist med små sjöar överallt. Nåväl, snön kommer tillbaks snart och då hinner jag garanterat tröttna på den...

Kvällens middag bestod av kycklingfiléer, risotto med kantareller och vitlök och stekta haricot vertes. Yummy!

Efterrätten för kvällen blev en premiär, för allra första gången gjorde vi Créme Brûlée. Jo, visst har jag gjort sådan där färdigmix men det räknas knappt...

Den snygga Nespresso Pixien kom till användning ikväll, två av oss drack espresso, en valde Lungo (kaffe) och jag drack en koffeinfri Lungo. Återkommer om smaken. Maskinen är ruskigt fin och förgyller köket, det gillar jag.

Troligen blir det en film om jag inte somnar innan dess. Just det, magontet gav med sig igår som tur är.

Vad har ni gjort ikväll?
- vs -

7 kommentarer:

  1. Vi kikade på film, åt lite chips och drack lite cola :) Som man ska på en lördagkväll ;D

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Vi tog en promenad i höstmörkret, lagade rotfruktsgryta och tittade på någon fånig collagefilm (filmer jag gillar:))

    SvaraRadera
  3. tittade på film,och åt chips.

    SvaraRadera
  4. Vann du tävlingen om Wigglekart? Ta en titt: http://tuschaa.blogg.se/2011/october/vinnaren-wigglekart.html

    SvaraRadera
  5. Tack. För mig blir det lite kvalitetstod med barnen, dom får vara med och hjälpa :) Sen vill jag att folk ska kunna se såklart så att det går rätt till =)

    SvaraRadera
  6. Hej! Vinnarna i tävlingen är nu utsedda, kolla gärna om just du vann! :D

    http://vikzan.blogg.se/2011/october/vinnarna-i-tavlingarna.html

    SvaraRadera
  7. Hmm.. här i södra Dalarna har vi ännu inte fått snö... Jag längtar iafl :)

    // Ida
    i_flygare@live.se

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!