2011-10-18

Då kör vi järnet!

Igår kom två paket Floradix Kräuterblut-tabletter från Midsona. Jag ska testa dessa och kommer delge mina fina läsare resultatet.

Som jag tidigare skrivit har jag alltför lågt Hb och har på egen hand försökt höja värdet. Det har gått sådär... Jag har testat Hemofer under den här graviditeten och mådde illa av dem och valde att sluta med dem oavsett resultat. Under tidigare graviditeter provade jag Niferex med liknande resultat. 

Floradix Blutsaft har fungerat bra, jag har känt mig piggare de dagar jag druckit det men om jag missat att dricka det så har jag känt av även det.

Kräuterblut-tabletterna fyller även på järndepåerna, på samma sätt som Apotekens järntabletter, och ska vara mildare för magen då de är örtbaserade.

Jag började igår kväll och hoppas att jag kommer känna mig piggare inom en vecka!


Floradix Kräuterblut Tabletter är ett järn och vitamintillskott i tablettform. 

Floradix Kräuterblut Tabletter innehåller en organisk form av järn, järnglukonat, som lätt tas upp av kroppen och effektivt fyller på järndepåerna. Produkten innehåller också B-vitaminer, C-vitamin (som underlättar upptaget av järn) samt extrakt av olika örter.


- vs -

11 kommentarer:

  1. Hoppas att det blir bättre med dom tabletterna :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas du blir piggare!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du mår bättre snart!

    // Ida F
    i_flygare@live.se

    SvaraRadera
  4. Hoppas verkligen att du blir piggare! :)
    Vill gärna vara med och tävla igen!
    symirre(at)hotmail.com

    MVH Mirre

    SvaraRadera
  5. Visste inte att det fanns i pillerform. Min syster har järnbrist och använder sig av Blutsaften. Den smakar ju dock inge vidare så jag ska definitivt tipsa om pillerna om det är så att de kommer att hjälpa dig!

    SvaraRadera
  6. Håller tummarna för att du mår bättre och blir piggare och att det funkar!

    Ha en fin kväll :)

    SvaraRadera
  7. jag brukar köra med Blutsaft några gånger om året men jag vet faktiskt inte om det hjälper. Hoppas att detta hjälper dig iallafall.

    enkla nettan
    nettan.klar

    SvaraRadera
  8. Hoppas tabletterna hjälper, tar en extralott också!
    liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  9. Hoppas de ska fungera bra för dig. Jag hade också lågt blodvärde under min graviditet. Men som tur va funkade det med Niferex för mig.

    Tar en extralott.

    pemms66@yahoo.com

    SvaraRadera
  10. Hoppas dessa tabletter gör dig piggare! Låter bättre än att dricka också.

    SvaraRadera
  11. Vad bra att de fungerar för dig :) Kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!