2011-10-17

Det här med självförtroende....

Rätt ofta så fallerar mitt självförtroende och jag undrar varför någon överhuvudtaget tycker om mig. Väldigt sorgligt och ganska patetiskt. Jag har i alla fall kommit på ett bra sätt att rycka upp mig.

Jag har flera superfina vänner som jag är mycket tacksam för att jag har i mitt liv och allt jag behöver göra är att tänka på dem och då inse att det är en förolämpning mot dem att tänka att jag är värdelös.

Varför skulle de här intelligenta kvinnorna vilja umgås med någon som är ointressant, tråkig och menlös? (Som en sidekick kanske?)

Min allra bästa vän är en sådan där person som lämnar avtryck vart hon än är. Jag har alltid avundats hennes naturliga sätt och hur folk liksom faller för henne. Hon är vacker, smart, stark som få, godhjärtad och lite sunt neurotisk. Att hon faktiskt valt att ha mig i sitt liv är en komplimang som gör att jag växer, då måste ju även jag ha något att ge.

Ett litet egoboost-tips på morgonkvisten...



Insåg precis att det på julafton är 30 år sedan vi träffades första gången, vilka små skruttar vi var... Hör du det Haile, jubileum!
- vs -

2 kommentarer:

  1. Vad bra tips. Ska jag tänka på när självförtroendet sviker. Antar att det är lite så vi tjejer funkar. Att självförtroendet går lite upp och ner. Är väl våra hormoner som spelar oss ett spratt.

    Tar en extra lott.

    pemms66@yahoo.com

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med såna vänner! Man får ibland försöka påminna sig om att det måste ligga nåt i att ens vänner vill vara vän med just en själv :) Så helt dålig kan man ju inte vara då antar jag!

    Ha en fin kväll!

    Tar en extralott :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!