2011-10-31

Duktig moderkaka!

Dagens ultraljud var oväntat tydligt. Alltså, vi såg inget kön eller så men vi fick ett beslut och det trodde jag verkligen inte.

Moderkakan har dragit sig tillbaks och det amniotiska bandet syntes inte till. Det blir alltså en normal vaginal förlossning! Hur det verkligen blir i slutändan vet vi såklart inte men det blir hur som helst inget planerat kejsarsnitt och det är jag glad för.

Nu finns det en möjlighet att bebis kommer ut först nästa år, med beräknad förlossning 27-30/12 så kan det mycket väl dra över några dagar. Med ett snitt så hade h*n kommit i mitten av december.

Naturen får ha sin gång och jag kan inte göra annat än hänga med. Att det blir en smärtsam och tuff resa är jag medveten om och det är bara att gilla läget. Haha, snacka om att jag kommer hata mig själv för de orden när det väl sätter igång. Gilla läget, jo just det...

Det blir en både mysig och irriterande väntan då jag går och känner efter och undrar, det ska bli spännande.

Det som skrämmer mig just nu är att vi har en två timmar lång bilresa till sjukhuset och med en tredje förlossning kan det gå fort. Känner mig inte helt bekväm att riskera föda i en bil i kalla vintern...



Det bästa med den här dagen, förutom att bebis växer precis som h*n ska är att jag nu har åtminstone åtta veckor på mig att förbereda mig mentalt på det som ska komma.
- vs -

11 kommentarer:

  1. Förstår att det känns oroande :( Men skönt att bebis växer som h*n ska iallafall! KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Nu har jag publicerat vinnarna av en 15minutes facemask från Stockholmsgruppen!

    Kika in och kolla om du är en av de lyckliga vinnarna! :)

    http://vickelido.blogg.se/2011/october/vinnarna-i-stockholms-cosmetics-tavlingen.html


    MVH Victoria

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att veta mer! Ni får hyra in en av arme´ns bandtraktorer när det börjar dra ihop sig till förlossning! ;)

    SvaraRadera
  4. Åh det ska nog gå bra ska du se men förstår att du är orolig ändå.

    Men det går bra ska du se.
    Kramar om!

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att bebisen växer som sen ska! :)

    SvaraRadera
  6. Va skönt att ni vet det nu iallafall :)

    kram

    SvaraRadera
  7. hoppas förlossningen inte blir en kall bil nu då.

    SvaraRadera
  8. Skönt med en bra förlossning förhppningsvis :) Kram

    SvaraRadera
  9. Skönt att ni fick ett besked. Förstår att du inte ser fram mot den långa bilresan. Håller tummarna att ni kommer hinna fram när det är dags.

    SvaraRadera
  10. Jag vill inte ha snö i år.

    enkla nettan

    SvaraRadera
  11. Skall bli kul att få fortsätta följa din blogg och denna graviditeten. Nu får vi hålla tummarna att det blir en skön och bra förlossning för er. :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!