2011-10-27

Gatineau Vital Feeling Body Oil

Har testat och gjort slut på en flaska kroppsolja från Gatineau. Här är mina åsikter.

+ Mild härlig doft.

+ Sprayfunktionen var jättebra, det blev en mjuk dusch som gjorde att jag inte behövde smörja in så mycket.

+ Snygg flaska och färg (älskar lila).

+/- Fungerar såsom en olja ska fungera; återfuktar bra.

- Tyvärr slutade spraymunstycket att fungera efter ett tag och då kom det bara en klar stråle utan styrsel, oljan kunde komma lite här och var och itne bara på kroppen.

- Oljan kommer i en glasflaska. Det finns säkert en hygienisk anledning eller liknande men olja, glas och kaklat badrum är en dålig kombination. Varje gång jag sprayar kroppen blir jag naturligtvis efter insmörjningen oljig om händerna och då är det svårt att hålla i flaskan. Jag vill ju inte tappa den i handfatet eller på klinkergolvet. Glas+olja=dåligt.

- Dyr.


Slutsatsen är att jag skulle välja en billigare olja i plastflaska nästa gång!
- vs -

3 kommentarer:

  1. Håller med om att olja+glasflaska är en dålig kombination. Jag hade en hårolja i somras som jag inte hann använda många gånger innan den gick i kras. :(

    (Ska jag lägga till i alla kommentarer jag skriver att jag gärna tar en extralott i Yankee Candle-tävlingen..?)

    SvaraRadera
  2. Ja, den där skulle jag vilja testa..
    Men håller med om att glas + badrum inte är någon bra kombo.

    // Ida F
    i_flygare@live.se

    SvaraRadera
  3. Plast är mer användbart, jag vill heller inte ha flaskor i glas.

    nettan.klar

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!