2011-10-30

Kuckelimuck på söndag!


Jag och lillen har suttit och mumsat i oss en Grab 'n Go-påse från Exotic Snacks, hasselnötter chokladmix. Lillen tog de med vit choklad, jag de mörka och så delade vi på de ljusa. Gott och lagom mycket för oss två. Visserligen var det bara tre nötter med vit choklad i påsen så jag åt lite mer...

Har tre påsar till med olika innehåll som håller till i min handväska och ska få agera nödproviant för en gravid knäppgök. Återkommer om dem!

Det är söndag och nu har lillen hostat i tre dagar. Han är förtvivlad över att vara förkyld, det svider under näsan och han vägrar bli insmord, han gillar inte sin hesa röst, är rädd för nässpray...

Han är riktigt dålig på att vara förkyld, stackarn. Han mår dock lite bättre idag men det är nerbäddat läge i soffan som gäller.

Nötterna fungerade lite som kuckelimuckmedicin och det är den enda saken jag gillar med sjuka barn, inga regler gäller. De får somna i soffan, äta glass och godis vilken dag i veckan som helst, se på film en hel dag, ha nattlinne dygnet runt osv.

Imorgon ska vi ju till stan och ultraljudas och shoppa litegrann. Ska passa på att kolla lite på babysitters, tack för era tips och jag vill gärna ha fler!
- vs -

9 kommentarer:

  1. De ser så himla goda ut :). Och det är ju sjukt gott med naturgodis :).

    Har ny tävling uppe i bloggen :)

    SvaraRadera
  2. Ser himla gott ut! Gillar din blogg! :)

    SvaraRadera
  3. Mmm naturgodis är sååå gott! ;) sj har jag dille på de där lakrits med vit choklad som finns bland naturgodiset hahah ;)

    Åh skoj med UL imorgon! Va ska du shoppa för nåt imorgon då?

    Kramis

    SvaraRadera
  4. Kuckelimuckmedicin - det var minsann ett bra namn på det! ;)

    SvaraRadera
  5. Hoppas det går bra imorgon! :)

    SvaraRadera
  6. Usch för förkylningar! Här verkar det som att både jag och Robin är på väg att bli förkylda...

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad gott! Älskar chokladdoppade hasselnötter! Det lär jag frossa i när jag slutat amma :)

    SvaraRadera
  8. De där har jag missat så nu vet jag vad jag ska kika efter när jag ska handla :)

    SvaraRadera
  9. Älskar just de med hasselnötter och de med ris-puffar i. GOTT är bara förnamnet!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!