2011-10-14

Mer vikt...

Nu skriver Min bebis såhär:

"Du ska inte banta när du är gravid. Om du bantar frigörs organiska miljögifter som lagrats i fettväven i din kropp. Detta kan skada bebisen i din mage."

Artikeln ger inte mycket mer än så, som vanligt ger de endast tips om hur du går ner i vikt på ett sunt sätt... Läs det här: Min Bebis.

Känns lite taskigt för så kan det väl bli även om man inte bantar? Det är väl många som inte klarar att äta normalt, många som kräks genom graviditeterna, ska de också oroa sig för att de förgiftar fostret?

Usch, ibland får vi alldeles för mycket information.

Stort tack till AnnaKaize som kommenterade mitt förra vikt-inlägg såhär:

"Jag tror inte du behöver bekymra dig faktiskt utan kroppen sköter nog det där själv och bebisen tar det den skall ha först, sas. Det var i alla fall vad min läkare sade till mig när jag var gravid- Hade ett BMI på 17,5 före graviditeten och jag gick upp bara 7 kg och hade givetvis panik, men det gick hur bra som helst. Pluppade fram en liten kärnfrisk tjej och det var 13 år sedan."

Det är alltid skönt att höra positiva upplevelser.
- vs -

3 kommentarer:

  1. Sv: Tack snälla!
    Ja haha, jag hade ingen tändsticksask :)

    SvaraRadera
  2. Hej Anna! Tack för din kommentar. Vad hade du mer velat ha svar på i artikeln?

    mvh
    Stina

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du uppskattade min kommentar. Av egen erfarenhet så vet jag ju hur lätt det är att snöa in på alla artiklar och goda råd man får från alla håll, och ofta är det hur motstridiga uppgifter som helst vilket bara gör en ännu mer förvirrad. Bara för det ska du få ett gott råd till ;) : Lyssna "inåt", dvs både på din kropp och på magkänslan. Ingen känner dig lika bra som du själv gör, och så länge man är snäll mot sig själv så brukar det mesta lösa sig.
    Ja, där fick du ju som sagt ytterligare ett gott råd, men kom ihåg att det bara är DU som bestämmer om du ska lyssna på det eller inte. Kram så länge! :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!