2011-10-21

Nespresso Pixie

Jag har fått den stora äran att testa en Pixie från Nespresso. Jag har länge sneglat på maskinen och tänkt att den är oerhört smidig, snygg och smart. När bebis kommer i december kommer tiden att brygga kaffe minska och då tror jag att Pixien kan bli oumbärlig.
Klicka på bilden för ytterligare information.
Nespresso lanserar Pixie, en liten, snabb och användarvänlig maskin som är snällare mot miljön.

Med den lekfulla designen, den högteknologiska insidan och det lilla formatet lyfter Pixie ditt hem, den finns i färgerna indigo, titan, aluminium, röd, stålblå och limegrön.

Ett nytt system gör det möjligt att göra en vanlig kopp kaffe eller en espresso ännu snabbare än tidigare eftersom Pixie värms upp på mindre än 30 sekunder. 

Pixie har två olika knappar för att användaren ska kunna göra ett val utifrån önskad koppstorlek. På så vis blir alla typer av kaffe balanserade, espresso, latte, eller en vanlig kopp kaffe.

Pixie är en del av Ecolaboration som innefattar ett forsknings- och utvecklingsprojekt där maskinleverantörer, ingenjörer och experter tillsammans skapar framtidens miljövänliga Nespresso-maskiner.

Under några veckors tid ska jag testa den fina Nespresson och återkommer med en utvärdering här på bloggen.

Hitta din närmaste återförsäljare här eller titta in i följande nätbutiker: Hemmabutikerna, Expert, Cervera och Netonnet.

Om vi har tur kan det även bli en Nespresso-tävling för er läsare framöver, håll utkik!
recension - vs -

12 kommentarer:

  1. Vilken lääcker kaffe apparat, hoppas det blir en sådan tävling framöver. Tar även en extralott, liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  2. Den är verkligen snygg. Den ser även ganska liten och smidig ut (har inte sett den irl). Ska bli spännande att läsa vad du tycker om kaffet!
    rockbarnettavlar@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Hej hej, hoppas allt är bra? :).

    Jag har igång en bunt med tävlingar på bloggen och det kommer upp nya hela tiden. Just nu har jag igång tävlingar om Personlig almanacka, valfritt plagg från Miss Lia, Eyelash serum, underkläder från Abecita, m.m! Tävlingarna hittar du i menyn samt i fliken Pågående Tävlingar.

    Har nya tävlingar varje vecka nu fram till Jul, så passa på att vara med!

    Kika gärna in & se om det är något som intresserar dig :)

    Om du inte vill ha såna här kommentarer ber jag om ursäkt!

    Ha det gott,
    Kram Nathalié

    SvaraRadera
  4. vad bra att du ska testa den,önksar en!jag hoppas det ska bli en tävling om det!

    SvaraRadera
  5. så roligt Att du är med! Dock behöver jag veta i vilket namn du gillar på FB så att det går rätt till :) Krams på dig!

    SvaraRadera
  6. För en kaffe-holic som jag så låter Pixie som ett litet mirakel! :)
    tävlar igen symirre(at)hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Ja den är ju helläcker och hoppas att kaffet är lika gott som maskinen är snygg!

    Ha en härlig lördag :)

    SvaraRadera
  8. Bara designen och färgen gör mig lyrisk.

    nettan.klar

    enkla nettan

    SvaraRadera
  9. Nu är vinnaren av en liten goodiebag dragen! Kika in och se om det var du som vann :)

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  10. Den verkar snygg & bra.
    Själv har jag Tassimo , jättenöjd :)

    // Ida F
    i_flygare@live.se

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!