2011-10-29

Tips på babysitter!

Det finns så många erfarna föräldrar där ute och jag hoppas att ni kan hjälpa mig att välja babysitter. Alla tips är välkomna!


Till lillen hade vi Babybjörn 1-2-3 och såvitt jag minns så var vi tvungna att lägga något bakom ryggen på honom, en liten kudde eller filt, för att han inte skulle ligga så vinklad.

Nu har just den babysittern utgått och samma märke har nu en ny modell som heter Balance. Erfarenheter av den?

"BABYBJÖRN Babysitter Balance Air har tre användningslägen: leka, vila och sova.
Den lugna och naturliga gungningen i Balance Air tränar barnets motorik och balans, den rekommenderas av barnläkare. Barnets egna rörelser sätter babysittern i gungning. Inga batterier behövs då det är barnet som bestämmer takten. Roligt och rogivande på samma gång."




Den jag är mest nyfiken på är den
här, nuna från Leaf. Problemet är bara att jag inte vet något om den förutom det man kan läsa i produkt-beskrivningen.

Är det någon som har erfarenhete av den? Jag är så mesig att jag faktiskt inte vågar köpa en om jag inte vet att åtminstone någon rekommenderar den.

"Nuna Leaf är en babysitter som sätts i rörelse av en lätt knuff. Inga batterier behövs utan den gungar fram och tillbaka i tysthet. Med sin mjuka och naturliga vaggande rörelse kan bebisen slappna av och njuta utan att bli störd. Rörelsen fortsätter mer än 2 minuter efter den lätta puffen.
Man kan även låsa svängmekanismen om så önskar,
sitter barnet i en skön, bekväm och mjuk babysitter."


Båda ovanstående alternativ är relativt dyra, ca 1695 kr för nuna och 1295 kr för Babybjörn. Visserligen brukar andrahandsvärdet på bebisprylar vara bra.

Det är ingen brådska med just babysitter men med två barn som vill ha uppmärksamhet även efter att bebis gjort sitt intåg känns det vettigt att ha en plats att placera bebis på.
- vs -

8 kommentarer:

  1. Att babysitters är så dyra! Tur att man kan köpa dem billigare om man letar lite, andrahandsvärde precis som du skrev :). Tyvärr kan jag inte hjälpa, men de var riktigt fina!

    SvaraRadera
  2. sv: Lycka till i tävlingen, ha en fin dag! :)

    SvaraRadera
  3. Jag har ingen erfarenhet utav någon av dem tyvärr. Själv var jag inne på att köpa Fisher-Prices "Bentwood infant seat rocker" (med sånger, naturljud och vibrationer) till min lilla dotter. (Den ligger mellan dessa två i prisklass). Fast i slutändan fick vi av ekonomiska skäl klara oss utan..

    SvaraRadera
  4. Jag har inga erfarenheter av dessa, men är nyfiken på babybjörns. Vi köpte en på babyproffsen som vi betalade 450 kr för inkl lekbåge (specialpris) som hade flera olika ligg/sittlägen, den fungerade fin fint från början tills det att hon växte ur den.

    SvaraRadera
  5. Tyvärr kan jag inte råda i denna frågan, men det verkade både snygga OCH praktiska.

    SvaraRadera
  6. Oj vad de var dyra! Jag har tyvärr ingen erfarenhet av dem :( Den vi har till lillan har jag ingen aning om vad det är för märke, men den är ganska "vanlig".

    SvaraRadera
  7. Jag har ingen erfarenhet av någon av dom, tyvärr. Men det finns ju batteridrivna som gungar barnet också, frågan är om dom är nå bra?

    SvaraRadera
  8. Babybjörn är nog den mest kända men kanske inte den bästa.
    Bra att fundera över vilka funktioner man vill ha innan man köper en babysitter.
    Hälsn Lisa

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!