2011-12-18

Bobux - testat!

Lillen har fått ett par fina tofflor från Bobux!

"Hundratusentals små barn över hela världen har tagit sina första steg i ett par Bobux. I 20 år har grundarna från Nya Zealand, Chris och Colleen Bennett, arbetat med att ta fram naturliga produkter bra för både den lilla foten, barnet och miljön.

De små skorna i ekologiskt läder har med naturliga material, utmärkt passform och lekfull design blivit marknadsledande i stora delar av världen."

Innan jag tittade efter ordentligt trodde jag att tofflorna endast fanns upp till 2-3 år, varför vet jag inte men det visar sig att de finns ända upp till 5-6 år.

Lillen kollade igenom sortimentet och valde de här grå med en polisbil på.

Vår lillkille är väldigt bestämd när det gäller kläder överhuvudtaget så jag var lite orolig över hur han skulle göra med tofflorna men han satte enkelt på sig dem själv och gillade dem direkt.

Enligt honom är de snabba, vilket betyder att de är har ett bra grepp och är nästintill halkfria.

Här hemma har han haft dem och passat på att leka polis, "ninoninoninonino" ropar han när han jagar någon. Det är ju väldigt praktiskt med polisbilar på fötterna...

Han har även tagit med dem till dagis och haft dem där, dock mer sporadiskt och jag har inte fått någon klarhet i vad det beror på. De har det ganska kallt på golvet och de här tofflorna isolerar mot kylan utan att ta bort känslan av golvet. De är ganska tunna och det tycker jag är bra.

Det kan vara så att han inte vill ha dem på sig varje dag på dagis då det inte är så många andra barn som har tofflor men jag vet som sagt inte säkert vad det beror på.

En av fördelarna med att de är tillverkade av skinn (ekologiskt dessutom) är att när/om sulorna blir blankslitna och hala är det ju bara att rugga upp undersidan med en fil eller liknande så är de som nya igen.

Om jag hade fått välja hade det blivit den här blå modellen med stjärnor, så snygga.

I Bobux nätbutik finns samtliga modeller, storleksguide och smidig shopping. Passa på att köpa ett par tofflor till julklappshögen!

Bobux finns även på Facebook, gilla sidan och håll dig uppdaterad om nyheter och erbjudanden.


Några modeller och fördelar med Bobux skor:

- Mjuka sulor av naturläder ger maximal böjlighet och optimalt halkskyd.
- Skinnet håller den lilla foten varm på vintern och sval på sommaren.
- Det ekologiska lädret låter foten andas.
- Passformen låter foten röra sig och utvecklas naturligt.
- Endast vattenbaserade färger används - säkert för både barn och miljö.
- Unik resår kring vristen gör skon lätt att ta på men svår förr den lilla bebisen att ta av.
- Bobux varumärke garanterar högsta kvalitet på material och utförande.
- Bobux rekommenderas av barnläkare.

 - vs -

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Håller en tävling nu för Bambino där ni har möjlighet att vinna en praktisk vällingburk, att ta själv eller ge bort.
    Tävlingen pågår till den 4 december och går att hitta här: http://saabiina.blogg.se/2011/november/28-november-11-tavling.html

    Tack!
    // Sabina

    SvaraRadera
  2. Bobux är verkligen härliga! Jag har gett bort det i present flera gånger och det brukar alltid vara uppskattat.

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!