2011-11-07

Boktips 1-2 år

Följande böcker är enligt min mening perfekt "första-böcker" till småttingarna.

Barbro Lindgren har skrivit nio böcker om Max, Eva Eriksson har illustrerat dem.
  
Språket är enkelt, jättebra för något äldre syskon att läsa högt ur och både bilder och text lämnar vidöppet för fantasin. Hela serien är den ultimata presenten till en ny gudson eller dotter!

Våra favoriter i serien är "Max Bil" och "Max Dockvagn".
  
Varje gång vi läste den förstnämnda boken började vår dotter gråta tillsammans med Max och Lotta så den väckte empati, den har ett lyckligt slut så hon blev också glad. "Max dockvagn" är de vuxnas favorit helt enkelt för att den är väldigt rolig.

Böckerna hittar du hos förlaget Rabén & Sjögren och finns att köpa i de flesta bokhandlar.
-vs -

7 kommentarer:

  1. Dom älskade jag när jag var liten!

    SvaraRadera
  2. Max böckerna tycker jag fortfarande om, även fast jag är "vuxen" :)

    SvaraRadera
  3. Håller med om att det är en härlig bokserie!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Nu är tävlingen för oriflames sminkkit avslutat. Om du inte vann kommer nu två nya chanser till tävlingar.
    Vinn valfritt iphoneskal/tillbehör här: http://beautyboxen.blogg.se/2011/october/tavling-vinn-ett-valfritt-iphoneskal.html#comment
    Vinn exklusiva hårprodukter från Sachajuans frisörserie här: http://beautyboxen.blogg.se/2011/november/tavling-vinn-harvard-fran-sachajuan.html#comment
    Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Jag och barnen äslakde Max-böckerna och de är riktigt sönderlästa!

    SvaraRadera
  6. Ååååh nostalgi!! Jag läste alltid MAX böckerna på dagis jag själv när jag var liten. Underbara böcker!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!