2011-11-24

Boktips 3-6 år

När jag läser för barnen är det viktigt att det finns ett flyt i språket så de böcker jag rekommenderar lämpar sig rent språkmässigt för högläsning.

De flesta böcker om Alfons Åberg finns i barnens bokhylla, de vi gillar mest är dessa sex:

Böckerna hanterar olika känslor och dilemman på ett skönt sätt, de första böckerna andas 70-tal.

Pappa Bertil röker pipa och får abstinensbesvär och Alfons får saft innan han ska sova. De är inte så tillrättalagda och korrekta och jag tycker att det är befriande.

Många av oss som blir föräldrar nu minns Alfons från vår egen barndom och vissa saker vill vi ju mer än gärna dela med oss till de bästa vi har!

Samtliga böcker är skrivna av Gunilla Bergström och är utgivna av Rabén & Sjögren. Klicka på bilden för mer information.
- vs -

1 kommentar:

  1. Hej! Du har tidigare varit med och tävlat om en Decomax dekorationssprits. Nu är det väl ändå dags att vinna en? :) Jag har startat upp en tävling idag - där du har chansen att kamma hem en Decomax lagom innan allt pepparkaksbak ;) Var gärna med!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!