2011-11-12

Depend Handcreme - testat

Jag har testat två handcremer från Depend. En för Dag och en för Natt.

Båda cremerna har en mild och fräsch doft men dagcremen sjunker inte in i huden som jag hade hoppats. Den lägger sig som en blank hinna på händerna vilket visserligen gör att händerna inte känns torra men det är temporärt.

"Handcreme Dag 150 ml, ca 79 kr.
Depends daghandcreme absorberas snabbt av huden och kladdar inte. Naturliga oljor mjukgör och återfuktar. Berikad med aloevera, allantoin och E-vitamin.  Används så ofta behov finns."

Nattcremen sjunker in bättre men jag upplever inte att den är fetare än dagcremen vilket jag ändå hade förväntat mig.

"Handcreme Natt  75 ml, ca 59 kr.Depends natthandcreme verkar intensivt återuppbyggande. Naturliga oljor tillför fukt och verkar mjukgörande under tiden som Du får din skönhetssömn. Berikad med aloevera, allantoin, E-vitamin och sheabutter."

De kostar mer än handcremerna man normalt hittar i dagligvarubutikerna men är inte det minsta bättre än dem. Jag rekommenderar dem därför inte.



- vs -

1 kommentar:

  1. Bra då vet man det, blir inget inköp av denna kräm då! Mina händer är som sandpapper nu, och ingenting vill fungera på dem :/

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!