2011-11-23

Dessert & storm!

 På fredag ska jag och familjen äta middag tillsammans med vänner här i byn. Båda fruarna fyller nämligen år, hon idag och jag på lördag så vi firar det tillsammans.

Eftersom hon är en toppenkock så fixar hon huvudrätten medan jag gör dessert.

Problemet är att jag känner mig oinspirerad och det enda jag kan komma på att jag vill göra är något slätt, något krämigt, lent och milt. Pannacotta är ju lent men jag tycker det är smaklöst, kanske något bra smaksättningstips?

Skulle bli väldigt tacksam för alla typer av efterrättsförslag!

<-- Créme Brûléen var ju god när vi gjorde den men jag vill prova något nytt.


Det har nu stormat i ett dygn, mysigt när man är inne, inte lika mysigt när man är ute. Det ligger pyttelite frost på marken men alldeles tillräckligt för att det ska bli halt så det känns som att man blåser bort. Väderspekulanterna säger att det ska bli snöstorm med början imorgon och jag håller tummarna för att de har rätt...
- vs -







2 kommentarer:

  1. åååå Jag tycker du ska göra en vanilj och laimepannacotta. http://www.tasteline.com/Recept/Vanilj___limepannacotta
    Tycker det är gott med lite syra den =)
    Hoppas du kommer på nåt bra.

    SvaraRadera
  2. Åh, tycker att créme brûlée är sååå mumsigt! Men som Veronica här inna så kan jag även rekommendera pannacotta, gärna med lite bär till. En riktig höjdare och så himla lätt att göra!
    kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!