2011-11-14

Donna Chang Body Lotion - testat

Att smörja in sig med lotionen från Donna Chang är riktigt trevligt. Den kommer i en hygiensk pumpflaska och det är alltid att föredra tycker jag.

Magnolia
Jag är ganska doftkänslig och tycker att Magnolialotionen är lite för stark till en början men så snart huden sörplat i sig cremen så återstår en behaglig blommig doft. Jag varken behöver eller vill ha parfym när jag är insmord. Doften sitter kvar i ungefär ett dygn och det passar ju utmärkt att fylla på efter nästa dusch.

"Donna Chang Body Lotion Magnolia. Denna behagliga lotion återbygger hudens naturliga fuktighetsbalans och skyddar mot daglig uttorkning. Doften magnolia förtrollar ditt sinne."


French Vanilla
Då jag älskar vanilj så använder jag den här lotionen till händerna dagligen bara för att få gå och snusa på händerna. Även den här lotionen sjunker snabbt in i huden

"Donna Chang Bodylotion Vanilj. Med omhändertagande ingredienser från kakaosmör, vitamin E, vanilj och honungsextrakt är denna rika och återfuktande lotion byggd för att behålla hudens spänstighet och ungdomliga utseende. En lätt doft av vanilj förför sinne och kropp."

Då Donna Changs produkter är naturliga och fria från parabener och mineraloljor känns det även helt okej att låta barnen låna lite.

Produkterna rekommenderas helt klart, titta in i den mysiga butiken Balans i kroppen och passa på att köpa fina julklappar där. Produkterna är så fina, en del väldigt romantiska, och blir som en inredningsdetalj man inte kan få för mycket av.
 - vs -

3 kommentarer:

  1. Den med magnolia måste jag ju testa. Tycker det är tråkigt att de flesta dofter på lotions försvinner för fort. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  2. Att fina produkter kan bli som en inredningsdetalj ska jag tänka på i fortsättningen. Det är ju faktiskt sant.. :)

    SvaraRadera
  3. French vanilla-cremen är jag riktigt nyfiken på :)

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!