2011-11-08

Förbannade strömavbrott

När strömmen av någon anledning skulle stängas av i Stockholm fick samtliga berörda ett brev med datum, klockslag och förväntad tid som elen skulle vara avstängd. Good enough.

Igår hade vi vårt tredje strömavbrott på två veckor och det är planerade avbrott. Vi har inte fått någon som helst information innan utan elbolaget tillsammans med vår hyresvärd har valt att stänga av elen i flera timmar. Är det för att vi är så få berörda? Betyder vi ingenting?

Jag blev så himla förbannad igår när elen stängdes av den tredje gången och är fortfarande irriterad. Självklart klarar vi oss utan el ett tag men om vi hade fått en heads up så hade vi kunnat förbereda oss. Nu kunde vi inte laga vår lunch och bara att inte veta hur lång tid vi kommer vara utan el gör att man knappt vågar öppna kylen eller ytterdörren.



Nackdel = glesbygd.

Vid oplanerade strömavbrott blir jag självklart inte arg, frustrerad javisst, men inte arg. Men det här är så respektlöst mot oss (väldigt få men ändå betydelsefulla) berörda att det kryper innanför huden. Idioter.
- vs -

3 kommentarer:

  1. sv: Tack så mycket för ditt svar! Vi hoppas det släpper snart helt enkelt :)

    SvaraRadera
  2. Ja. Oplanerade strömavbrott är aldrig kul. Hela ens planering går i stöpen & man blir arg. Iafl jag.

    Skrattade åt bilden, precis de ögonen har jag på mitt telefon-skal.

    // Ida F
    i_flygare@live.se

    SvaraRadera
  3. Men vafan, har de inget vett alls? Så får de väl f*n inte göra? Nötter finns det gott om tyvärr :/
    Hoppas ni slipper mer sådana strömavbrott nu.

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!