2011-11-28

Håll dig på fötterna kvinna!

Idag åkte vi till MVC för en av de sista kontrollerna. När jag skulle gå till bilen valde jag att halka på vår utetrappa och med kanske tre steg kvar for jag framåt, lyckades dock vrida mig till höger och ta emot min tunga kropp med höften.

Tur att det var snö som tog emot mig lite mildare än vad de bara stenplattorna hade gjort.

Synd att det var snö så jag halkade i trappen.

Jag fick en ordentlig sammandragning direkt och fick panik en stund, det kändes otäckt att ha något så skört inuti men jag vet ju att bebis ligger något sånär skyddat i magen. Tur i oturen att vi var på väg till barnmorskan som kunde minska min oro med att det krävs att jag tar emot ett fall direkt med magen eller får en smäll på sidan av för att moderkakan ska lossna eller något annat allvarligt. Nu landade jag ju på den höft jag redan innan haft ont i så det blir kanske lite extra stelt ett par dagar men så länge liten därinne mår bra så är det lugnt.

Tur att jag nu hämtat upp mina ICEBUG-boots från källaren, inga fler fall så länge jag är gravid för min del...

- vs -




3 kommentarer:

  1. Usch va otäckt, skönt att höra att det gick bra!

    SvaraRadera
  2. Vad läskigt! Tur att det gick bra i alla fall...

    SvaraRadera
  3. Fyy vad läskigt! Hoppas ni mår bra...

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!