2011-11-02

Halloween Shalloween...

Tidigare i veckan gick barnen på tiggeripromenad här i byn. Det var väldigt lyckat för de kom hem med en massa cash och godis och det gör de små sååå glada.

Fördel - liten by med få barn.

Precis som med påskkärringsidéen är jag inte helt förtjust i det, under påsken så brukar barnen åtminstone ge ett påskkort som de ritat, eller som de gjorde i Stockholm, sjöng en fin sång, innan de sträckte fram godiskorgen.

Halloween erbjuder bus eller godis, inte lika gulligt som en teckning eller sång, och om man skulle säga bus, tack, så blir barnen ställda och förstår ingenting.



Egentligen spelar det ingen roll, det är vuxna människor de går till som kan säga nej, jag vill inte ge dig något och det får barnen då lära sig.

Just Halloween känns så pass nytt och lite onödigt, liksom Valentine's day och andra amerikanska påfund jag inte kommer på just nu, som gynnar butikerna men jag är ändå en sådan sucker för barnens glädje att jag köper det år efter år...
- vs -

8 kommentarer:

  1. Håller med, påsken är bättre på det sättet...

    SvaraRadera
  2. Jo, påsken är bättre då! Man kanske ska införa något nytt att säga till barnen att rita någon halloween teckning och ge? Kunde vara kul.. :)

    SvaraRadera
  3. kommer ihåg att halloween var min favorit helg!

    SvaraRadera
  4. Här har det inte varit någon som velat ha godis, förra året kom det några tonårskillar som ropade Bus eller Godis. Det kändes lite mysko...

    SvaraRadera
  5. Vi var inte hemma hos oss men hos svärföräldrarna och där blev det äggkastning. Tycker bättre om påsken.

    SvaraRadera
  6. Kan bara hålla med de andra som skrivt kommentarer.. påsken känns lite bättre och lite gulligare! :)

    SvaraRadera
  7. Jag är inte heller särskilt förtjust i Halloween, kanske för att det inte var något jag firade som liten och för att det inträffar nära Alla helgons dag..

    SvaraRadera
  8. Jag gillar inte heller Halloween särskilt mycket, utan som de flesta andra är jag mer förtjust i Påsk isåfall. Men vad gör man inte för att göra barnen glada? :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!