2011-11-16

Husdrömmar...

Idag ska vi titta på ett hus. Det finns främst fritidshus här i byn och kanske ett 20-tal villor så det är väldigt sällan de kommer ut på marknaden. Det hus vi ska se på är alldeles för dyrt, vi snackar Stockholmspriser, och på sin höjd kan vi lägga ett skambud.

Grejen är den att vi bor i en trång fuktskadad skräplägenhet och längtar efter ren inomhusluft, större utrymme och friheten det innebär att inte dela väggar med andra. Dottern drömmer om ett eget rum och det känns angeläget då hon är i den åldern då hon behöver kunna stänga dörren och få vara ifred. Det är inte optimalt att dela den lilla ytan med en lillebror som inte alls förstår hennes behov.

Vi har det bra, familjen är frisk och vi har turen att vara gravida med vårt tredje barn, det barn som gör vår familj komplett. Vi har tak över huvudet, mat på bordet och fantastiska vänner och släktingar. Vi lever ett toppenliv helt enkelt!


Men ett hus vore trevligt. Ett litet hus bara, inget märkvärdigt...
- vs -

3 kommentarer:

  1. Hoppas att ni hittar ett hus i eran prisklass då, för det är väl såklart tjejen ska ha ett eget rum när hon är i den åldern. Minns själv hur mycket jag tjatade om ett eget rum när jag var yngre, fick sedan det största i hela huset. :D Den dagen är värd att minnas.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med husdrömmar! Jag och min har tänkt att bo kvar i vår fina lägenhet ett tag till, men eftersom vi väntar vårt första barn nu blir det nog hus inom en ganska snar framtid! :-)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hejsan hoppsan!!

    Vill tipsa att det just nu startas en tävling i min blogg där man har chans att vinna ett valfritt Nova star plagg från kidsbrandstore.se
    http://mammapetra.myshowroom.se/tavling-i-samarbete-med-kidsbrandstore-se/

    Tävlingen avslutas 24/11 Kl:23.59

    Kramar

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!