2011-11-12

Kiss & vinnarskalle!

När vi väntade vårt första barn gick vi på en föreläsning för blivande föräldrar. Där var det en barnmorska som berättade om det mesta från befruktning till förlossning.

En av de saker som fastnade var när hon berättade om en gravidkrämpa som kan driva en till vanisnne. Hon var höggravid och samtidigt hemma med ett litet barn och tröttnade på att ständigt springa på toaletten. Därför tog hon med sig ett paket med glasspinnar in till toaletten, gav det till barnet och placerade sig själv på toaletten.

Jag förstår henne. Det är så frustrerande att vara konstant kissnödig, ni män pratar om att vara förkylda...

- Ursäkta, du har kiss på tröjan...
_____________________________________________

Idag har jag varit yr och sovit länge och mycket. Efter att ha fått i mig en bebisportion av vällagad middag bestånde av älgfärsbiffar så känner jag mig lite bättre. Dricker nu en kopp Dulsão do Brasil från Nespresso och den är mild och god, till den några rutor Blåa Fazer så det är inget fel på lördagskänslan.

Medan barnen ser på film ska jag ge mig på en del av alla härliga tävlingar som finns på nätet, det är så roligt att tävla och precis lika roligt att ha egna tävlingar. Jättekul att så många vill vara med!
- vs -

3 kommentarer:

  1. Jättefin blogg du har:-)
    Skulle bli jätteglad om du kolla in i min internetshop

    www.Gniztra.com

    Finns fake piercing,Lip fushion läppglans,Mac smink,smycken,Hello kitty,Playboy saker.
    Allt en tjej behöver och allt finns i lager.

    Kram Gniztra

    SvaraRadera
  2. Konstant kissnödig, jo tack... det har jag allt märkt att man är. Men då är jag inte ens höggravid. Jisses, hur kommer detta att sluta?!

    Har aldrig ätt älg innan måste jag erkänna, men alla verkar skriva om det nu i dessa tider. Är det så gott alltså? Blir ju rätt sugen på att testa.

    Älskar tävlingar jag med, så kul att ha hittat din blogg då :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!