2011-11-13

Lussebullar & höstregn!

Årets första och riktigt höstiga dag har vi haft idag. Tidigare i veckan belönades vi med nattfrost och minusgrader en halv dag men nu kom regnet. Det har varit grått och mulet hela dagen och jag har varit tvungen att titta på klockan för att få en aning om tiden. Jag hoppas att det kommer snöa i veckan för nu är jag vintersugen.

Byns yngsta och helt klart sötaste småkillar bakade lussebullar med mig idag. De rullade, vred och tryckte in russin som små proffsbagare, jätteduktiga! Efteråt var vi självklart tvungna att provsmaka om och om igen tills åtminstone jag fick ont i magen. Gott som bara den och nu är första steget över jultröskeln taget! I like a lot!


 
Linnet som skymtas på bilden här bredvid kommer från Pierre Robert. Det är inte anpassat till gravida överhuvudtaget men sitter helt perfekt likaväl. Jätteskönt, stretchigt och mjukt. Har även på mig min favoritkofta från Love Milk. Ni missar väl inte att tävla om ett presentkort därifrån? Tävlingen finns här.












- vs -

6 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt och mumsigt! :D

    SvaraRadera
  2. Älskar lussebullar, får bli ett storbak här med snart. Men nja, väntar väl i alla fall i nån vecka till. Har redan fuskat med julmust, juleskum och pepparkakor :P
    Är man gravid och får craving så är det ju bara så man kan göra ;)

    SvaraRadera
  3. Oh,så mysigt det ser ut med bulbaket och du har så fin gravidmage! :)

    SvaraRadera
  4. Hihi jag måste baka mer lussebullar för har redan ätit på mina jag bakade för ca 1,5 månad sedan haha

    Det är sååååååå gott! :)

    Fin liten gravidmage man skymtar med i bullbaket ;)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Åååh mums vad gott med lussekatter! Önskar att jag hade en ugn så att jag kunde baka såna :(
    Men men...

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!