2011-11-25

Pepparkaksdeg & ledsentrött...


För första gången någonsin gjorde vi tidigare en pepparkaksdeg som fått ligga i kylen i några dagar. Jag kan inte förstå varför jag alltid trott att det varit jättesvårt att göra egen deg, vi har alltid köpt färdig. Det var ju superenkelt, den blev god och dessutom vet vi exakt vad vi haft i den.

Bra att jag kom över den tröskeln... Pepparkaksdegströskeln.

Fyra barn i blandad ålder har bakat kakorna på bilden, helt själva, och resultatet blev alldeles lagom perfekt.

Snön vi fick njuta av igår är försvunnen. Det har blåst och stormat hela natten och dagen och plusgraderna tog med sig våra vackra vita flingor. Trist.

Middagen vi skulle ha varit på idag blev inställd och med det humör jag är på för tillfället så var det tur i oturen. Vill helst lägga mig under täcket, blunda och vänta på att jag ska må bättre. Förbannade svacka...

Imorgon kommer vinnarna av Bilar 2 upp och adventstävling nr 2 startar på söndag, missa inte det!
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!