2011-11-24

Snö och tips!

Äntligen har vi fått snö igen! Tyvärr glömde jag ta en bild innan mörkret la sig så jag hoppas att det ligger kvar imorgon och även har ökat på litegrann. Det känns så friskt och härligt och nu finns hoppet om en vit jul igen.

Imorgon åker julpyntet fram, då ska jag och lillen fixa vårt hem ordentligt så att vi får riktigt julkänsla när vi firar första advent på söndag. Mysigt!
__________________________________________

Två tips!

1. Gunry Nagellacksborttagning.

Ett bra budgettips. Det innehåller ingen aceton och fungerar alldeles utmärkt. Luktar lika starkt som andra medel och det är väl något man får ta.

Ett mycket fint och berömt oolong te döpt
efter nådens gudinna - Guanyin. Stora
knådade teblad kapslar in smakerna och
ökar hållbarheten. Oolongteer tillskrivs en
rad positiva hälsoeffekter, ex att de renar
kroppen och ökar förbränningen. Ti Kuan
Yin är lätt och blommigt med rostad efter-
smak. Medium koffein.



2. Mighty Leaf Ti Kuan Yin. 

Bryggde en kanna te igår med Ti Kuan Yin från Mighty Leaf.

Det är ett löst oolongte som ser ut som på bilden. I kannan vecklas bladen ut och blir fullstora vilket är jättefint. Enligt förpackningen kan bladen dessutom bryggas flera gånger.

Dottern tyckte att det var jättegott och det funkar även rent smakmässigt med mjölk. Jag tyckte också om teet men fick ont i magen efter en kopp, det kan jag troligen härleda till graviditeten som spökar väldigt mycket när det gäller vad jag äter och dricker.



- vs -

1 kommentar:

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!