2011-11-07

Tarragona & fula ord...

Alltså jag vet att det är ett gammalt skämt men det kändes så aktuellt. Jag tänkte på slemproppen här om dagen och kände att jag, i och med den långa bilresan till förlossningen, kommer vara extra vaksam på kroppen när det börjar dra ihop sig.

Att det överhuvudtaget kallas slempropp är hemskt. Lika fint ord som avslag, bröstvårtor, vårtgård, mellangård...  Varför alla dess gårdar? Om ni inte vet vad slemproppen är så är det bara att googla, inte bilder dock, det skulle itne jag vilja göra...

Hur som helst så delar jag med mig av den här gamla godingen som mamma skickade till mig:

"Ett par kommer in till BB för att föda sitt efterlängtade barn. Kvinnan visas in i ett förlossningsrum och ombeds ta plats i sängen.


Läkaren kommer in i rummet för att ta en första kontroll och frågar henne:
- Har slemproppen gått?
– Ja, han skulle parkera bilen..."

___________________________________________________

Så fick chokladen en fin inledning...


Familjen fick testa Tarragonas senaste chokladkaka "Mandelkrokant".

De tre barnen som fick äran att en torsdag eftermiddag äta choklad tyckte att den var jättegod. Däremot tror jag inte att de skulle välja att köpa den nästa gång det är dags för lördagsgodis.

Smaken påminner väldigt mycket om en av Marabous praliner i deras Twist-påse, "Nougatcrisp" tror jag att den heter. Gott med det krispiga men själv tyckte jag att den var lite för söt.
- vs -

5 kommentarer:

  1. Heheh, underbart roligt skämt :D

    // Ida F
    i_flygare@live.se

    SvaraRadera
  2. Haha den har jag hört innan & jag garvar lika gott varje gång ;).

    Då kanske man ska våga prova på chokladen :). Jag är alltid nervös inför nya smaker, men den låter sannerligen mumsig :)

    SvaraRadera
  3. Åh, jag älskar Nougatcrispen i Twist-påsen så den chokladen måste jag absolut köpa! :)

    SvaraRadera
  4. Hahaha det skämtet var ju för bra det!
    Och ja, håller med fullständigt, inte är det ett fint ord inte. Ewwweh.

    Jahopp, nu blev man sugen på choklad med... jisses. hehe

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!