2011-11-30

Vinn två ullset från Joha!

Dags för en ny fin tävling!
I samarbete med danska Joha tävlar jag nu ut två fina set med mjuka sköna ullunderkläder.

Vinsterna består av ett blått set undertröja & boxershorts och ett lila set undertröja & hipster.

Allt från Johas Basic-serie, i 100% ull och storlek 120 cl
(ca 4-6 år).
Värde ca 250 kr/set.

För att vara med i tävlingen är allt du behöver göra svara på följande fråga:

Om du, eller ditt barn, hade ett eget lamm, vad skulle det heta?
(Skriv svaret som en kommentar, ange även om du vill vinna det lila eller det blå setet.)


Extralott om du tipsar om tävlingen på din blogg!

Tävlingen pågår fram till kl 23.00 måndag 12/12.
Lycka till!
- vs -

52 kommentarer:

  1. Om jag och Viktor skulle ha ett lamm skulle det lätt heta BÄ eftersom det är vad han hela tiden säger när han ser sitt gosedjur lamm! :)

    Skulle vilja vinna det blå setet att ge till Viktors kusin i julklapp! :)

    SvaraRadera
  2. Om jag hade ett lamm så skulle det helt klart få heta Lurven. :D

    Ett lila set skulle passa min femåriga brorsdotter. :)

    SvaraRadera
  3. jag är med, frågade dottern vad hennes mall skulle heta och hon sa shaun dvs "fåret shaun" hehe hon gillar ju de på tvn så lammet skulle heta "shaun" hon skulle vilja vinna de lila setet

    mvh
    sandra
    mejl zazza_zazzza@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. vi ska noga kalla det lambi:)

    skulle välja ett lila set till min dotter.

    Hoppas!

    mail:he-jasmine@163.com

    SvaraRadera
  5. Jag frågade min systers barn om vad hon skulle vilja döpa sitt lamm till om hon hade ett, då sa hon Tila :) så det fick bli det!

    Jag skulle vilja vinna det lila setet till min systers dotter i julklapp :)

    SvaraRadera
  6. Jag är gärna med och tävlar om det blå setet.
    Grabben min skulle kalla det "Lambi".

    Har länkat.
    http://care69.blogspot.com/2011/11/12-dec-vinn-tva-ullset-fran-joha.html

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  7. Shaun hade lammet hetat =)
    Dottern älskar fåret Shaun, därför hade det namnet varit passande.

    Blir lika glad för vilken färg som av de två, men kan väl säga lila om jag måste säga ett =)

    MVH
    idapida@banck.se

    SvaraRadera
  8. Lambert förstås! =)
    Jag skulle vilja vinna det blå setet =)

    SvaraRadera
  9. Shaun såklart :-)

    Har länkat i min blogg
    http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2011/november/12-december-vinn-ullset.html

    Har jag turen att vinna vill jag ha de blå setet.

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  10. jag är gärna med. vill vinna det lila settet till min dotter. om vi hade ett lamm skulle det nog helta pettson. det hade jag en geta bock som liten som hette!

    har länkat i bloggen här: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2011/november/ullunderklader.html#comment

    mail: litenmentuff@live.com

    hoppas hoppas på tur!

    SvaraRadera
  11. Hej, jag är gärna med! :)

    Vårt lamm skulle heta Ludde precis som vår hund för han ser ut som en fårskalle ;)

    + Bloggat: http://surrovich.blogg.se/tipsochtavlingar/2011/december/ullset-1212.html

    Skulle vi vinna önskar vi att få ett lila set :)

    /Sandra
    sandra.li@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. Om jag hade haft ett lamm skulle det ha hetat fluffyfool.
    Om jag vinner så vill jag ha det lila settet.

    Jag har länkat:http://myown.bloggo.nu/Hoppas-pa-ett-lila-set/

    /Kelly Svensson
    kelly.94@live.se

    SvaraRadera
  13. Hade barnen haft ett lamm, så hade den fått heta Lambi, man kan ju undra var de fått namnet ifrån. ;)

    Skulle vilja vinna det blå ullsetet.

    zebramyran@hotmail.com

    SvaraRadera
  14. Är gärna med och tävlar, Skulle jag ha turen att vinna vill jag ha ett blått set, och det lilla lammet skulle få heta Snövit( om det var ett vitt lamm) eller Maja ( om det var svart)
    Har tipsat på min blogg för en extralott http://liselottess.blogspot.com/2011/12/ullset-1212.html
    liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  15. jag vill ha den lila :) Och hade vi haft ett lamm hade det hetat Plutte :P

    paaatypalm@hotmail.com

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Vårt lamm skulle heta Ullis!
    Om jag vinner vill jag ha det lila setet!
    Camilla kubbov30@gavlenet.se

    SvaraRadera
  17. H*n skulle heta Jaguar (engelskt uttal) haha hur tufft som helst på ett sött litet lam ju :D

    Skulle gärna vilja vinna det lila setet.

    Mail@littlemisswitty.com

    SvaraRadera
  18. Lammet skulle få heta "Komkom"
    Hade ett själv när jag var barn.. (60-talet)

    Ropade på det: -Kom, Kom! och då kom min lilla lammunge...
    Ev vinst Blått set, skulle min man få som arbetar utomhus...
    Annelie i Linköping

    SvaraRadera
  19. Min 5 1/2 åriga son fick svara på den frågan: CLOWNIS (kan beror på ahn tittar på cirkus på tv nu ha ha)

    vill vinna blåa setet till han..

    chanetteofsweden@hotmail.com

    SvaraRadera
  20. Det skulle heta "Ullis" för det är ulligt och gosigt.

    Vinner gärna det lila setet.

    greatgirl@tele2.se

    SvaraRadera
  21. My Pettersson2011-12-01 19:41

    Lammet skulle heta Bella! Jag hoppas på att vinna det blå setet till min lillebror! :)


    my.pettersson@elev.jallaskolan.se

    SvaraRadera
  22. Lambi - det har alla mjukislamm hetat i vår familj!

    Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2011/december/ullunderklader.html

    carola(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  23. GRETA! canicos@hotmail.se

    SvaraRadera
  24. lammet skulle självklart heta Alvin

    Det lila setet

    dukie63@hotmail.se

    SvaraRadera
  25. Lammet skulle heta FRANK efter fåret i Tele2 reklamen! hehe

    Jag skulle vilja vinna det lila setet :)

    SvaraRadera
  26. Skulle vilja vinna det lila setet.

    En svår fråga då jag inte kan minnas att jag själv döpt våra lamm till något då jag var liten. Vissa av fåren hette så klart någonting och det var oftast för att vi fått eller köpt dom från någon och då är det vanligt att dessa blir uppkallad efter den förra ägaren.

    Nog för att ett flasklamm kallades "Knoppen" då han alltid rymde och åt upp mamma blomknoppar.
    Gullan är nog i övrigt ett namn som jag skulle kunna döpa en blivande tacka till.. Litet sött lamm som heter Gullan :)
    Mvh Eva

    findus_88_@hotmail.com

    SvaraRadera
  27. Elin Nilsson
    nilssonelin86@gmail.com

    Det klart det skulle heta Ulliz

    SvaraRadera
  28. Det hade fått heta Teo! :) Tycker det är supergulligt. tänk en liten lurvboll som heter Teo, hehe! =)
    Det lila i storlek 120! :)

    SvaraRadera
  29. Jag är gärna med och tävlar om det blåa setet.

    Har tipsat här

    http://molnboanna.blogg.se/2011/december/ullset-1212.html

    Om jag skulle ha ett lamm så skulle det heta Stjärnöga för att hedra det lamm/får jag hade när jag var liten. Det var ett svart får med en vit "stjärna" i pannan. Jag älskade det fåret men en dag var det bara borta (troligtvis slaktat).

    Hoppas nu på tur i tävlingen.

    blogg@annakarlsson.se

    SvaraRadera
  30. Lammimba

    kerran62@hotmail.com

    Vill vinna det lila setet

    SvaraRadera
  31. Jag tävlar gärna om det blå setet.

    Lammet skulle nog få heta Lammy kan jag tro, för att alla barnen ska ha lätt för att uttala.

    Länkar: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2011/december/vittellersvart.html

    Kram Annika
    familjenpettersson@hotmail.se

    SvaraRadera
  32. Hoppas på att vinna det lila setet till Jennifer!

    Vi hade ett litet lamm som vi mata med nappflaska när jag var liten, och det hette Lolly om jag inte minns fel.

    Hoppas på en turlott!

    Susanne
    gotland(at)speedmail.se

    SvaraRadera
  33. Hej!

    Om vi hade haft ett lamm skulle det antagligen få heta Mowgli-lammet. Alla Carmens gosiga djur heter Mowgli-något. Vi har Mowgli-apan, Mowgli-musen, stora Mowgli-nallen, lilla Mowgli-nallen osv.

    Om om om vi vinner vill vi gärna ha ett set i lila!

    karin.sjomar@gmail.com

    SvaraRadera
  34. Vårt lamm skulle heta Ullis om det var en flicka och Lurvas om det var en pojke. :)

    Vi hoppas på det lila setet!

    SvaraRadera
  35. det skulle heta bää för fåren säger ju bää :)

    http://annaflickan.blogg.se/2011/december/vinn-ullset-fran-joha.html

    SvaraRadera
  36. den skulle heta lurvis tycker barnen, blått sett vore toppen, sophhjarta@hotmail.com

    SvaraRadera
  37. Om jag hade ett eget lamm skulle jag döpa det till
    Bäärtil om det var en hane, och "Määrta" om det var en hona :)

    Länkar här för extralott
    http://sofiestavlingsblogg.blogg.se/2011/december/12-dec-ullunderklader-fran-joha.html

    Kram Sofie
    citcit.kuruyemis@gmail.com

    SvaraRadera
  38. Jag skulle nog döpa det till Stekarn' :-)

    Har jag turen på min sida önskar sonen det blå.
    Trevlig tredje advent :-)
    kicki_m1@hotmail.com

    SvaraRadera
  39. Vårt lamm skulle få heta Bääähbis ;)

    SvaraRadera
  40. Var lite för snabb, det lila setet skulle passa min andra bäbis! ;)

    Elisa Huolman
    nordelia@live.se

    SvaraRadera
  41. Elvira Smedberg2011-12-11 13:52

    Jag är varken mamma eller påväg att bli det, då jag bara är 18 år, men däremot har jag ett underbart litet kusinbarn som skulle älska det lila understället så mycket att jag inte kan låta bli att vara med och tävla :)

    Skulle vi haft ett lamm ihop hon och jag skulle det nog fått heta Stjärna, för att passa ihop med hennes namn- Thindra!

    Utifall man har tur för en gångs skull - elvirasmedberg@hotmail.com
    Ha en trevlig jul!

    SvaraRadera
  42. lila set som jag skulle ge till min brorsdotter så hon inte fryser om gumpen.

    Fåret skulle heta.. bääääbis :)

    SvaraRadera
  43. Sandra Larsson2011-12-12 11:50

    Vi skulle döpa det till Lammot. Min önskar oss ett blått set.

    spelkonen@hotmail.com

    SvaraRadera
  44. Om jag hade ett lamm skulle det heta linnea :)ja skulle vilja vinna det lila setet

    maiken51@hotmail.com

    SvaraRadera
  45. Den skulle vi döpa till Ullis.
    Jag vill gärna vinna det svarta setet

    SvaraRadera
  46. Den skulle vi döpa till Ullis.
    Jag vill gärna vinna det svarta setet.
    i.ronnlid@gmail.com

    SvaraRadera
  47. "ULLRICK" ska vara namnet så klart! Lila set önskar vi oss=) //God Jul!!!

    xenza74@hotmail.com

    SvaraRadera
  48. Fåret Shaun!
    Önskar Lila set

    Mvh Eleonor

    eleonor.hallbus@telia.com

    SvaraRadera
  49. Namn: Ullis

    Färg lila om jag vinner

    Mvh micke

    arkeologen@telia.com

    SvaraRadera
  50. Det skulle heta Lambert

    Färg: Lila tack

    Mvh Mats

    hallbusfil@spray.se

    SvaraRadera
  51. Namn: Lilla Bä

    Önskar vinna lila set

    Mvh Birgit

    birgitmattsson@spray.se

    SvaraRadera
  52. Ulltuss Får namnet bli :)
    Önskar ett blått ullset i storlek 120
    (nillwa@hotmail.com)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!