2011-12-04

Gravid igen efter snitt?

Jag har den senaste tiden gnällt rätt så mycket här hemma om mina gravidkrämpor, stackars familj, men de får helt enkelt stå ut. Det är knappt en månad kvar nu så vi får stå ut alla fyra.

Under den här tredje graviditeten är det första gången jag känt av smärta i höft och rygg och jag vet inte vad som kan var foglossning eller bäckenbottenuppluckring eller vad det kallas. Den smärtan och stelheten kan jag iallafall härleda till något känt och oroar mig inte.

Det som jag undrar över är den smärta jag har får magen när jag reser mig upp. Det gör ont exakt där ärret efter kejsarsnittet sitter. Ska det göra ont? Är det normalt?

Vore tacksam om någon vet och kan svara...
- vs -

1 kommentar:

  1. Är du snittad med de två första eller bara "mellan" barnet?
    Jag tror det kan vara ganska normalt. för det är ju en stor operation med ett snitt så man har ju en ärr vävnad som ska "töjas" ut igen..
    Jag är själv snittad men är inte gravid igen men jag kan tänka mig att det är så. Du får ringa mvc och fråga dem. Jag är nyfiken på svaret med så man vet tills man vill skaffa en till ;)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!