2011-12-02

Slutvärdering - Kräuterbluttabletter!


Trötthet är ju en naturlig del av graviditeten men ibland kan den bli så överväldigande att man nästan går under. Kroppens blodmängd ökar och det är sällan det järnintag man normalt har räcker till. Jag har testat fler av apotekens järntillskott, bla Hemofer och Niferex och de biverkningar de gett mig har gjort att jag inte velat eller orkat fortsätta med dem. Att må illa och ha ont i magen är inte något jag föredrar över tröttheten så även om jag blivit piggare har jag slutat ta dem.

Min första utvärdering av tabletterna hittar ni här.

Jag valde efter den första tidens resultat öka dosen och komplettera med Blutsaft. Det gjorde skillnad och mitt värde gick återigen upp. Jag har de senaste två veckorna känt mig piggare och har inte sovit lika mycket som tidigare.

Den främsta fördelen med Kräuterbluttabletterna är att de är helt klart mildare för min mage. Jag har inte mått illa eller haft andra känningar "magmässigt". Det faktumet gör att jag rekommenderar dem även om de kanske inte är lika kraftigt verksamma som apotekets varianter.

Min slutsats är att rekommendera Kräuterbluttabletterna och om man kompletterar med Blutsaft under de perioder kroppen behöver extra mycket järn fungerar de minst lika bra som andra järntillskott.
- vs -

1 kommentar:

  1. Just Blutsaft har jag goda erfarenheter av men nu var det längesen jag använde det.
    Borde köpa hem för det funkar som sagt bra för mig.

    Kul att du vill vara med och tävla=)

    Trevlig helg!
    Helen.HUSnrNIO

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!