2011-12-21

Vinn Den Silvriga Barnkammarboken - Jubileumsutgåvan!

Jubileumsutgåvan innehåller "Den silvriga barnkammarboken", två specialtryckta vackra barnkammarbilder av Mati Lepp och Tord Nygren samt en ny cd med hela 34 sånger varav elva nya inspelningar, med artister som Nanne Grönwall, Anders Lundin, Uno Sveningsson, Sara Edwardsson, Sara Löfgren och Magnus Carlson.

En bok fylld med visor - alla som man vill sjunga för och med sitt lilla barn.

Kära favoriter hos både barn och vuxna oavsett om det är klassiska barnsånger av Alice Tegnér eller Lennart Hellsing, älskade sånger från Astrid Lindgren-filmerna eller moderna dagislåtar om hajar, elefanter och ketchup.

En bok som man sparar för resten av livet. Klicka på bilden för ytterligare information.
_______________________________________________________

Den här fina boken har en av er chansen att vinna!
För att vara med behöver du svara på följande fråga:

Vilken färg skulle din version av Barnkammarboken ha?
(Skriv svaret som en kommentar, ange även din blogg- eller mailadress.)


Extralotter
(Varje moment ger en extralott)
(Skriv i kommentaren att du gjort det.)


Tipsa om tävlingen i din blogg.
(Bifoga direktlänken i kommentaren).


Varje kommentar till nya blogginlägg ger en extralott.

_______________________________________________________
Du kan tävla fram till och med midnatt den 9 januari.
Lycka till!

- vs -

97 kommentarer:

  1. Jag är gärna med! Svar: blå.

    Hälsningar Sandra
    santtu_nyberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Jag är med!!
    Skulle jag ha en så skulle den vara RÖD. Som symboliserar kärlek mellan förälder och barn.

    Gillat Bonnier Carlsen på facebook.

    // Emil Göthlin
    emilkingens@live.se

    SvaraRadera
  3. jag är med, min färg skulel vara lila :) med silvriga hjärtan :)

    har gillat på fb namn sandra leinonen

    mvh
    sandra
    mejl zazza_zazzza@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Lasse Axelsson2011-12-21 18:20

    Svart med rödmetallic

    dinglebygdens.samhallsforening@spray.se

    SvaraRadera
  5. midnattsblå med guldstjärnor

    Pisseluringen@spray.se

    SvaraRadera
  6. svar: rosa.. älskar rosa :)

    gillade med namnet Emilia Lindbom
    och har bloggat här: http://eemijji.blogg.se/tavlingstips/2011/december/barnkammarboken-912.html#comment

    lovesmillis_95@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Den skulle vara rosa - min favoritfärg :-)


    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  8. jag är med, mitt val är rosa :)

    gillar på fb - anna hägg

    länkat: http://annaflickan.blogg.se/2011/december/vinn-den-silvriga-barnkammarboken.html

    SvaraRadera
  9. Omslaget skulle ha färgen mellanGRÖN.
    Varm och inbjudande att hålla i.....
    Gilla FB
    /Annelie C
    annka@bredband.net

    SvaraRadera
  10. Min version skulle vara regnbågsfärgad - så att alla kunde hitta sin favoritfärg :-)

    /camilla
    wihlborgskan "at" gmail.com

    SvaraRadera
  11. Den turkosa

    Annica
    annicamarie79@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. Jag vill gärna vara med:)
    Min bok skulle vara i guld.

    GOD JUL/Monica
    monikanen@yahoo.se

    SvaraRadera
  13. Nattblå med stjärnor i silver.

    God Jul till ALLA :)

    Kia M
    greatgirl@tele2.se

    SvaraRadera
  14. Omslaget skulle vara rosa till små flickor och ljusblå till små pojkar så de kände sig speciella när de fick boken :)

    natalie_lindh@hotmail.com

    SvaraRadera
  15. Pappan Anders2011-12-22 10:45

    Jag gillar färger som e unisex. :-) Möjligen en grön färg som e skön för ögonen.
    Boken passar både nissen och nissan. Vi håller tummarna, stora som små.
    Ha De!

    anderslukas@hotmail.com

    SvaraRadera
  16. Jag är med.
    Omslaget skulle vara i metal regnbåge färg med olika symboler för kärleken, romantik, familj ( hjärta, stjärnor, måne, solen, blomma, träd) så den kan passa till både flickor och pojkar.
    ica_hri@yahoo.com

    SvaraRadera
  17. Jag är med! Omslaget skulle vara vinröd.

    gunilla.by@hotmail.com

    SvaraRadera
  18. Jag tycker rött är fint så det blir mitt svar!

    Min dotter skulle bli bra glad över denna bok:)

    Mvh Patrik Nilsson

    patriknilsson1985@hotmail.com

    SvaraRadera
  19. Rosa, då det är min systerdotters älsklingsfärg

    SvaraRadera
  20. Rosa, då det är min systerdotters älsklingsfärg

    Mvh
    Siv
    siv.sorensen@bredband.net

    SvaraRadera
  21. Gul Och grön!
    Glada måbra-färger.

    anna, zizzy@spray.se

    SvaraRadera
  22. jag vill gärna vinna...älskar barnkammar böckerna. dottern har en som ligger under granen och väntar i år också:)

    1. min skulle varit lila då detär helt klart min favorit färg

    2.gillar på fb (linda hallstensson)

    3. har länkat i bloggen här: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2011/december/barnkammarbok.html#comment

    mail: litenmentuff@live.com


    hoppas hoppas på tur!!

    SvaraRadera
  23. Den skulle nog vara gul som solen. Tycker det är en färg som man blir glad av!

    irene_e@spray.se

    SvaraRadera
  24. Glömde skriva att jag gillat på FB.
    irene_e@spray.se

    SvaraRadera
  25. Jag skulle vilja ha en blå om jag vann

    SvaraRadera
  26. Hej!

    jag skulle vilja ha en lila :) Älskar allt som är lila och det passar både tjejer och killar!

    Kram Emma & Wilma

    SvaraRadera
  27. Leif generalleif@hotmail.com2011-12-22 21:48

    Guld skulle va snyggt :) Boken är säkert en riktig guldklimp i värde. Jag vill vinna den till mina barnbarn.

    SvaraRadera
  28. Jag är gärna med, jag älskar Turkost så den turkosa barnkammarboken.

    Gillar på FB, Anna Karlsson

    Delat här

    http://molnboanna.blogg.se/2011/december/barnkammarboken-91.html

    blogg@annakarlsson.se

    SvaraRadera
  29. Den silvriga såklart, med blått runt omkring.
    Den är ju jättefin!

    Susanne
    gotland(at)speedmail.se

    SvaraRadera
  30. En guldig bok till min käraste skatt!

    Jag har gillat på facebook (Amanda Hesselgard) och delat vidare er tävling på http://hesselgard.blogg.se/?tmp=22232000

    Håller tummar och tår! God Jul och GOTT NYTT ÅR! ;)

    Amanda Hesselgard - erikssonamanda85@hotmail.com

    SvaraRadera
  31. En ärtgrön bok skulle jag vilja ha, för den färgen gör mig riktigt glá!

    Karolina
    karolina56@hotmail.com

    SvaraRadera
  32. cassandra holm2011-12-23 06:25

    Den skulle vara babyrosa!
    Gillar på FB vid namn cassandra holm. Hoppas på tur!
    mail canicos@hotmail.se

    SvaraRadera
  33. Jag skulle göra en röd, vit och grön "Julens barnkammarbok" med all världens nya och traditionella julsagor från hela världen. Denna bok skulle jag ge mitt bonusbarnbarn Ella som snart är fyra år.
    annika.mellert@comhem.se

    SvaraRadera
  34. min skulle vara i rengbågens alla färger och sen med svarta illustrationer på leksaker :)

    gillar på fb: johanna hellberg

    länkat här: http://johannaspratstund.blogg.se/tavlingsbloggen/2011/december/barnkammarboken.html#comment

    johanna.hellberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  35. en svart skulle min vara! Martina_holst@hotmail.com

    SvaraRadera
  36. Om jag skulle ha en barnkamamrbok så skulle den vara i NEONROSA.
    Det är typisk Mia-färg!

    www.egal.blogg.se

    SvaraRadera
  37. har nu bloggat om tävling,gillat bonnier carlsen på fb http://lifeofnett.blogg.se/2011/december/tips-om-tavling-barnkammarboken.html

    marie-therezz@live.se
    min skulle vara silvrig

    SvaraRadera
  38. Hej
    Jag vill gärna vara med.
    Min bok skulle vara "karamelligt" mintgrön.
    Det är en fin och pigg färg i barnrummet :-)

    sol.rosan@hotmail.com

    SvaraRadera
  39. Jag vill vara med :) Min bok skulle vara röd i metallic färg.
    kladdkaka1984@hotmail.com

    SvaraRadera
  40. Är gärna med och tävlar om denna fina bok. Min bok skulle vara marinblå. För extralotter har jag länkat på min blogg http://liselottess.blogspot.com/2011/12/barnkammarboken-91.html och även gillat på Facebook, liselotte andersson
    liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  41. Lila
    eva.hj@home.se

    SvaraRadera
  42. Jag är med! Min bok skulle vara rosa, en ljusrosa nyans. Detta för att symbolisera det mjuka i människan och det fina i att färger inte alls är könsbestämda!

    Gillar på facebook (Annika Nilsson Pettersson)

    Länkar: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2011/december/vittellersvart-1.html

    Kram Annika
    familjenpettersson@hotmail.se

    SvaraRadera
  43. min skulle vara vinröd med silver på---vinröd passar alla.. och mig allra bäst...snart kommer barnbarn nr 2 vore toppen

    SvaraRadera
  44. Rosa

    mija.lundkvist@home.se

    SvaraRadera
  45. min skulle vara turkos
    malinmal@hotmail.com

    SvaraRadera
  46. Jag är med! Regnbågsfärg tycker jag om.
    Hälsning
    Viola O

    SvaraRadera
  47. blå
    bengtgunnarhj@telia.com

    SvaraRadera
  48. Min version skulle vara röd -
    för rätten till en barndom om
    kärlek, respekt och glöd.

    Gott nytt år! // Kristiina.

    krieppola@spray.se

    SvaraRadera
  49. ljus rosa

    sandra88@home.se

    SvaraRadera
  50. Lila

    ella.h@home.se

    SvaraRadera
  51. Jag skulle göra boken i oljigt färgskiftande mönster som skulle se olika ut åt vilket håll jag än vände boken. Detta för att alla sagor uppfattas olika beroende på från vilka erfarenheter barnet har.

    vinnarkort@live.se

    SvaraRadera
  52. Härligt neonlysande orange, lika upppiggande som bokens innehåll :)

    susanne.milton@habo.net

    SvaraRadera
  53. Min skulle vara turkos som är min absoluta favoritfärg!

    Denna boken vill jag vinna till mitt allra första brorsbarn!! Så lycklig. jag ska bli faster äntligen!! :-)

    Gott nytt år. Cecilia
    larssontirri@yahoo.se

    SvaraRadera
  54. Jag är gärna med och tävlar om den här fina boken till vår lilla tjej!

    1. Den skulle vara röd och guldig, väldigt vackert!

    2. Jag gillar på Facebook - Ingrid Sahlqvist.

    3. Jag har tipsat här; http://p0llys.blogg.se/tavlingar/2011/december/jag-tavlar-om-den-silvriga-barnkammarboken-.html

    Kram, Ingrid

    lilla_ingrid1@hotmail.com

    SvaraRadera
  55. grön är en skön färg jag gillar.vore trevlig att kunna ge mina syskon barn.
    anneli.ask.hansson@hotmail.com

    SvaraRadera
  56. Hej jag är gärna med och tävlar! :)

    Har gillat på fb, Helene Wiklund

    Bloggat; http://helenewiklund.blogg.se/tavlingar/2011/december/barnkammarboken-91.html

    Jag skulle ha gjort en lila bok! :)

    helenewiklund@hotmail.com

    SvaraRadera
  57. mitt val är rosa, min favoritfärg samt att jag fick en dotter för 2 månader sedan så det passar bra :)

    gillar på fb.

    länkat på min privata blogg som kräver lösen. skicka ett mejl till min hotmail om du vill ha lösenordet & därmed se inlägget :)
    www.maberg.blogg.se

    m_aberg88@hotmail.com

    SvaraRadera
  58. Boken skulle vara blekrosa och gul.
    Tar gärna en lott och hoppas på turen.

    vattendroppe5@gmail.com

    SvaraRadera
  59. Jag är ju väldigt svag för silver, så jag skulle ju välja silver, men om den nu var upptagen så skulle den få vara svagt mintgrön.

    leopardiasuperstar@gmail.com

    SvaraRadera
  60. Min skulle nog vara rengnbågsfärgad och innehålla historer som visade på olikheter. Funktionshindrade barn, familjer med två pappor, familjer med två mammor o.s.v.

    Gillar på FB (Carola Lind)

    Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2012/january/barnkammarboken-jubileumsutgava.html

    carola(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  61. Om jag fick önska skulle den vara orange med bruna prickar.

    johanna_baveryd@hotmail.com

    SvaraRadera
  62. Jag skulle välja en i olika vita nyanser, vintrig och fin. Jag gillar Carlsen på FB.

    SvaraRadera
  63. Svart med stjärnor i guldfärg.
    kennertnilsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  64. Den skulle vara gul med en grön "ram".
    Gillar bonniers på facebook ( Paul M Holm heter jag där )
    Hoppas verkligen jag vinner.
    mail anxiety_@hotmail.se

    SvaraRadera
  65. Jag skulle gärna vilja vara med och tävla om en sån fin bok till Lill prinsen, önskar en blå i såfall. Har gillat bonniers face book och skrivit några rader att jag är med hos dig och tävlar.

    nettan.klar@gmail.com
    anette carlsson

    SvaraRadera
  66. Jag skulle vilja att den var rosa!

    //e-mmeliiie@hotmail.com

    SvaraRadera
  67. Min favoritfärg är gräddvit! Den skulle få pryda boken!

    vh
    Monika
    6048gustafsson@telia.com

    SvaraRadera
  68. Hej!
    Har gillat på F.B.
    Limegrön, det är en lugn färg.
    Det är mycket rosa och blått.
    Jag har många barbarn att läsa en saga för.
    Kul om jag vann en sån fin bok att ha här hemma.
    Kram Mormor/ Farmor.
    maude@tyfonmail.se

    SvaraRadera
  69. Gillar på FB!

    Min bok skulle vara kärlekens färg, röd!

    karin.sjomar@gmail.com

    SvaraRadera
  70. Den skulle vara babyrosa då jag snart blir pappa till en flicka
    mail hejelihejhej@hotmail.se

    SvaraRadera
  71. En antracitgrå med vinröda hjärtan på!

    gunilla.by@hotmail.com

    SvaraRadera
  72. Hej!

    Den skulle vara gul, mitt barnbarns favoritfärg!

    /Gunilla (gunilla.sjomar@gmail.com)

    SvaraRadera
  73. Jag deltar gärna!
    Ljusrosa med silvriga hjärtan!

    // Åsa
    asapettersson82@hotmail.com

    SvaraRadera
  74. Jag är jätte gärna med=)

    1. Rosa
    2. Gillat på Fb "Camilla Millah Öman"

    Hoppas på tur.. Kram // Millah
    millahoman@hotmail.com

    SvaraRadera
  75. Min bok skulle vara turkos färgad, som havet vid en tropisk ö! sofie_granholm@hotmail.com

    SvaraRadera
  76. Jag är med!
    Jag tycker att boken skulle vara vit botten med endast svarta konturer, sedan kan alla färglägga med sin favoritfärg. Snacka om personliga böcker!

    har länkat.
    http://care69.blogspot.com/2012/01/9-jan-vinn-den-silvriga-barnkammarboken.html

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  77. ...och så var det ju FB: C Care Regn

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  78. Om det ska va utgåvan med sånger får den gärna va på ljusblå botten som himlen, med vingar av guld och silver tillsammans med noter i alla möjliga färger. Tycker det passar eftersom man säger på sångens vingar och noter är självklart när det handlar om musik.

    Trallalalala från
    Emelie
    mimma82@spray.se

    SvaraRadera
  79. Gillat på facebook oxå!
    Emelie
    mimma82@spray.se

    SvaraRadera
  80. Jag vill självklart vara med även jag och tar en extra lott då jag gillar på fb under anna m rautila!

    Min utgåva skulle vara röd -färgglad, härlig och symboliserar det finaste vi har i livet -kärleken!

    Nu hoppas jag på tur!
    Kram så länge!

    Anna M Rautila
    mr22ga@hotmail.com

    SvaraRadera
  81. limegrön, som en vårdag

    andan54@gmail.com

    SvaraRadera
  82. Jag är gärna med! min bok skulle vara blå som himmlen
    maria_pahlberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  83. Ljusgrön för det har blivit en färg som passar ihop med lilla Gustav.

    Michael
    raksta@hotmail.com

    SvaraRadera
  84. Jag skulle vilja ha blå..

    SvaraRadera
  85. Mossgrön! En härlig färg som ger mig trygghetskänsla.


    Nina
    n87@live.se

    SvaraRadera
  86. Min skulle vara starkt limegrön, så man lätt hittar den i bokhyllan. (Och så är det en väldigt fin färg.)



    Emelie
    mimmi_67@hotmail.com

    SvaraRadera
  87. Jag är med!
    Fick jag bestämma skulle färgen vara lavendel!
    /MARIA

    dalatosen@hotmail.com

    SvaraRadera
  88. carro barro2012-01-09 17:11

    lila för de älskar jag :) sonen vill ha orange för det är hans favoritfärg!
    har gillat o håller tummarna, har ingen blogg tyvärr men älskar att sjunga med barnen!!!

    SvaraRadera
  89. carro barro2012-01-09 17:12

    glömde skriva mailadressen

    alltidtillsammans@hotmail.se

    SvaraRadera
  90. annelie.andersson-65@hotmail.com2012-01-09 20:34

    Jag måste säga att jag gillar idén med en regnbågsfärgad framsida som handlar om den underbara mångfald som finns i familjer idag!

    Om jag ska knäcka en egen idé så vill jag se en barnkammarbok med en framsida där läsaren ser sin egen spegelbild. Den ska handla om känslor & egenskaper. Alla känslor har två sidor, och ingen egenskap är bara dålig eller bara bra. Sidorna ska vara färgade;svart för ilska/fighting spirit, rött för kärlek/sårbarhet, blått för ensamhet/frihet osv.

    SvaraRadera
  91. Svar: Lila och silver

    Mvh Eleonor

    eleonor.hallbus@telia.com

    SvaraRadera
  92. Svar: Limegrönt/Guld

    Mvh Micke

    arkeologen@telia.com

    SvaraRadera
  93. En kultfärgad i Brunt/Gult

    Mvh Mats

    hallbusfil@spray.se

    SvaraRadera
  94. Regnbågens alla färger

    Mvh Birgit Mattsson

    birgitmattsson@spray.se

    SvaraRadera
  95. Min bok skulle vara svart, även om det redan finns en sådan, men utan de lila detaljerna, istället skulle det bara svara blankt och matt svart.
    Har gillat Bonnier Carlsen.
    Hoppas jag vinner // Clara
    clara.the.curious.case@gmail.com

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!