2011-12-08

Vinn massor av nya böcker!

Tillsammans med Pocketförlaget startar jag en tävling med massa vinster bestående av härlig läsning till julledigheten!

För att vara med ska du svara på en fråga, hur utförligt eller kort ditt svar blir avgör du själv. Det handlar naturligtvis om vilken som är din favoritbok...

Är det kanske fortfarande Alfons Åberg som gäller eller har du tagit ett steg längre till Fem-böckerna, har du halkat in på Stephen King eller är det enbart biografier du läser?

Min absoluta favoritbok är "Tusen Små Bitar" av James Frey men jag slukar deckare som godis och älskar barnböcker...

Inte mindre än sju nytryckta vinster delas ut!


1: a pris - Vinnaren får välja tre av böckerna ovan.

2:a pris - Vinnaren får välja två av böckerna ovan.

3:e - 7:e pris - En varsin bok (slumpen avgör vilken det blir).

______________________________________________

Svara på följande fråga och du är med i tävlingen:
Vilken är din favoritbok?
(Skriv ditt svar som en kommentar.)

Extralott om du tipsar om tävlingen på din blogg eller Facebook-sida.
______________________________________________

Follow Vitt eller svart
Så du inte missar när vinnarna presenteras!

Tävlingen pågår fram till midnatt 16/12. Lycka till!
- vs -

85 kommentarer:

  1. Min favoritbok e Ett ögonblicks verk av Anders Paulrud. Gillar oxå Pettson & Findus :-)
    Ha De!

    anderslukas@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Jag har många favoritböcker men Pojken som kallades det är en STOR favorit! Har läst den flera gånger!

    SvaraRadera
  3. SOLENS DOTTER av pauline gedge---- handlar om den första och enda kvinnliga faraonnen i egypten HATSHEPSUT.. enda boken som jag läst om.. och läst den 3 g.. så sjukt bra

    chanetteofsweden@hotmail.se

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag äslakr att läsa, men just nu sitter jag oftast med näsan begravd i en farmakologibok, tack vare studier. Men snart har jag jullov och då ska jag ta igen all missad övrig läsning.

    Mitt första stora bokminne är en bok som heter "Godnatt Mister Tom" skriven av Michelle Magorian. Jag fick den i julklapp när jag fyllde 9 år och jag älskade den och gör fortfarande, trots att det är en barnbok. Den är fin, hoppfull och sorglig och full av kärlek och vänskap. Jag sparar den till min dotter som nu är fyra år och precis lärt sig skriva sitt namn!

    Mvh Hanna

    SvaraRadera
  5. Jag vill självklart vara med även jag,
    så hoppas jag att ett bokpaket ska förgylla min dag!
    Hos oss har familjen den hela,
    många mysiga stunder med bamse delar!
    Det är så pass att boken börjar bli lite sliten,
    och märkliga huset är helt klart den stora favoriten!

    Kram

    Anna M Rautila
    mr22ga@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Min favoritbok är Naked in Death av J.D Robb, köpte den av en slump på en resa till Island då jag behövde något nytt att läsa. Och älskade den.
    Mord, kärlek och mysterier i en perfekt kombination.

    Har följt serien sen dess o är nu inne på den 33:e boken :-)
    Och dom är minst lika bra nu som den första!

    Länkar här:
    http://inclination-to-buy.blogspot.com/2011/12/bocker.html

    SvaraRadera
  7. Jag är gärna med!
    Jag gillar "Outlander"-serien av Diana Gabaldon.
    Helt underbara fängslande böcker.

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  8. Alla böcker av janet evanovich, skrattar alltid så gott när jag läser något av henne!

    SvaraRadera
  9. Jag är med!
    Favorit bok: Linas kvällbok 1&2 & döv - javisst (vet inte om du har hört tals om den hehe)
    Blogg:http://tttavlingar.blogg.se/2011/december/bocker-avslutas-16-dec.html#comment

    SvaraRadera
  10. Hejsan!

    Nu har jag lottat fram de två vinnarna utav varsin morgonrock från norska Vossatassar.
    Klicka in och kolla om det blev du!

    Trevlig torsdagkväll & Tack för att du var med och tävlade.
    Helen.HUSnrNIO

    SvaraRadera
  11. Oj vad svårt, jag älskar att läsa! Och beroende på vilket humör jag är på så har jag olika favoritböcker. Helst så läser jag deckare, och då är Blunddockan av jeffery deaver. Spännande från början till slut!

    När jag känner behov av romantik och lite overkligt så är absolut Twilight-böckerna stora favoriter!

    Men till sist så har jag ändå en favoritförfattare, och det är Paulo Coelho. När man har läst hans vackra böcker så känner man ett lugn i hela själen, och det är verkligen härligt!

    Kram, Ingrid

    lilla_ingrid1@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. Jag är med!
    Och mina är (har två!): Gravidchocken och otrogen på öppengata..längtar tills nr 3 kommer ut om det gör det ens :)
    Jag är en riktigt boknörd, självklart har jag fler favoriter men dessa är dom extra favoriterna!

    Mail: Hannele_R@live.se

    SvaraRadera
  13. Min favorit bok är pojken som kalldes det. Den får mig verkligen berörd.

    Linnros@live.com

    SvaraRadera
  14. Hej & STORT GRATTIS!!

    Vilken rolig tävling! älskar att läsa, men blir tyvärr inte så ofta nu för tiden.

    jag älskar alla böcker som är verklighetsbaserade. Gillade boken Mamma, pappa, barn som är skriven av
    Carin Gerhardsen.

    Hoppas att jag har tur!

    kram

    SvaraRadera
  15. min mailadress: emma_duberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  16. Den oändliga historien! Kanonbra bok tycker jag fortfarande. Andra favoriter är DET och så sist och absolut den äckligaste bok jag läst Äldreomsorgen i Övre Kågedalen

    carola(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  17. Hans Koppels första "Vi i villa" var en riktigt rolig bok! Har köpt hans två följande men inte hunnit läsa dem än. Så den senaste tror jag också är bra - den skulle jag absolut vilja ha!

    Jeanette R

    SvaraRadera
  18. Böckerna av Lars Kepler är helt fantastiskt bra, och Hypnotisören är min favorit

    Blogglänk

    http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2011/december/16-december-vinn-bocker.html

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  19. Favoritboken är "Avalons dimmor" av M. Zimmer Bradley. Finns ingen annan Arthur-saga som berört mig så mycket som den boken. Tror jag läste den 6-7 gånger under två år, av ren kärlek! Sen har jag läst den om igen under åren... Älskar den! Hmm...dags att läsa om den igen snart tror jag, längesen sist... :)


    Camilla


    aurora_cinnamon@hotmail.com

    SvaraRadera
  20. Hej!

    Min favorit genom tiderna är serien om "Pojken som kallades Det"
    Fruktansvärd bok, men svår att lämna ifrån sig.

    MVH
    idapida@banck.se

    SvaraRadera
  21. Jag är gärna med och tävlar och en av mina favoritböcker är Keplers "Hypnotisören", har inte hunnit börja på bok 2 än men har hört att de bara blir bättre och bättre.

    Har länkat här

    http://molnboanna.blogg.se/2011/december/bocker-1612.html

    blogg@annakarlsson.se

    SvaraRadera
  22. pojken som kallades det.

    SvaraRadera
  23. Min favorit e Johan Theorins Nattfåk :) Jag vill läsa flera av böckerna som du lottar ut.
    kramar
    /Jasmine kladdkaka1984@hotmail.com

    SvaraRadera
  24. Min favoritbok är "Inte som andra döttrar" av Deborah Spungen. Finns ingen annan bok som gripit tag i mig så mycket som den.

    Har även länkat tävlingen i min blogg: http://levelours.blogg.se/2011/december/tavling-bocker.html

    / Madeleine nooodle@live.se

    SvaraRadera
  25. Jag gillar så många böcker, men min absoluta favorit är nog Levande Bränd av Souad.

    Hälsningar Sandra
    santtu_nyberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  26. Jag är med! :)
    Finns många böcker jag gillar, men Innan Jag Dör av Jenny Downham är nog en av de bästa jag läst!

    cam.jon@hotmail.com

    SvaraRadera
  27. Ja, det var en svår fråga... Jag har många favoriter men om jag ska tipsa om en lite ovanlig bok är det faktaboken Freakonomics som är suverän. Där får man svar på frågor som man inte ens visste att man hade som varför LÄRARE fuskar på proven och varför så många knarklangare bor hemma hos sina mammor...

    SvaraRadera
  28. Pojken som kallades det
    s.c.s@hotmail.se

    SvaraRadera
  29. Stod i kön på Netto i somras och väntade på min tur. Slöläste lite om böckerna bredvid mig i bokstället. När jag fick tag i en som heter "Boktjuven" hamnade den i min korg.
    Den är skriven av Markus Zusak och handlar om en flicka i Tysklands andra världskrig.Liesel är boktjuven och hennes liv återberättas av döden!
    En bok som berör, som är spännande, vacker och omöjlig att glömma.

    SvaraRadera
  30. min favorit bok är bok nummer 3 fårn sagan om isfolket!
    ja älskar den serien tycker den är sååå bra. enda böckerna ja skrattar å grinar högt när ja läst!
    mvh ida
    korny_@hotmail.com

    SvaraRadera
  31. min favorit bok är Pojken som kallades det.
    den har alltid vart min favvo sen jag läste den för första gången.

    här har jag länkat för extra lott: http://johannaspratstund.blogg.se/tavlingsbloggen/2011/december/bocker.html#comment

    SvaraRadera
  32. Min favoritbok är nog 14 år till salu , skriven av caroline engvall.Hela tiden något spännande i den ;)

    Har länkat på min blogg:
    http://beeellllaaaa.blogg.se/2011/december/pocket-1.html

    belsen_97@hotmail.com

    SvaraRadera
  33. Inte som andra döttrar.

    Sann historia, gammal. Men världens bästa.

    Emelie.bjork90@gmail.com

    SvaraRadera
  34. Oj oj, inte lätt att välja en bok men min favorit under det senaste året är Cellon i Sarajevo av Steven Galloway. En stark skildring baserad på en verklig händelse under Bosnienkriget.

    SvaraRadera
  35. Min favorit just nu är Lärjungen av Hjorth/Rosenfeldt.Spännande som en film.!

    Camilla kubbov30@gavlenet.se

    SvaraRadera
  36. Simon och ekarna är en läsupplevelse som stannat kvar
    extra spännande att se filmatiseringen som äntligen är klar!

    SvaraRadera
  37. PS kajsa har mejl kavatkajsa@live.se

    SvaraRadera
  38. Min favoritbok är "Det goda värdskapet". En bok som får mig att viljs gå till jobbet varje dag och ge mina gäster den bästa servicen.

    SvaraRadera
  39. Ovanstående kommentar är min, det goda värdskapet. Jag glömde skriva min mail: jeja_2000@hotmail.com

    SvaraRadera
  40. Min favorit bok är "varför gråter aldrig emma?" den är så himla hemskt och man kan inte fatta att det har hänt något så fruktansvärt på rikigt! :(

    /Emelie

    emelie_berntsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  41. grottbjörnens folk
    eva.hj@home.se

    SvaraRadera
  42. En bok jag rekommenderar och som är verkligt kuslig är Joe Hills bok En hjärtformad ask. Hill är son till Stephen King så han har att brås på som författare.

    SvaraRadera
  43. Min favoritbok är förnuft och känsla

    natalie_lindh@hotmail.com

    SvaraRadera
  44. Simon och ekarna av Marianne Fredriksson är en bok som jag gillar jättemycket. Den är ju aktuell igen nu i och med filmatiseringen.

    Marianne Eriksson
    marianne.e2@spray.se

    SvaraRadera
  45. Min favoritbok är Reines Dagbok. Verkligen en ögonöppnare för mig.

    mvh
    Marie
    mariemarie_@hotmail.com

    SvaraRadera
  46. Min favoritbok är klassikern Doktor Glas av Hjalmar Söderberg. Har läst den flera ggr.

    SvaraRadera
  47. Jomen.. lätt att svara på. som den bokmal jag är! :p
    Men EN favorit är nog "I det tysta", tycker om verklighetsbaserade böcker.
    Sen har vi Harry Potterböcker, Danielle Steel och olika kriminalböcker! :)

    mail: lovesmillis_95@hotmail.com

    SvaraRadera
  48. Annika Östberg, ögonblick som förändrar livet.
    generalleif@hotmail.com

    SvaraRadera
  49. När jag gick i 9an på högstadiet läste jag en bok som hette Kort Kjol, handlade om en tjej som blev våldtagen och hennes liv efter det. Bästa boken jag någonsin har läst, den var gripande och man satt som fastklistrad!

    Med vänlig hälsning Patrik Nilsson
    patriknilsson1985@hotmail.com

    SvaraRadera
  50. Jag älskar ungdoms böcker, men läser även Stephen Kings böcker och noveller. Min absoluta favorit bok måste nog vara "Sommaren jag blev vacker" av Jenny Han.

    min mejl: justscream_@hotmail.com

    SvaraRadera
  51. Min favoritbok är Imorgon när kriget kom av John Marsden. En ungdomsbok jag läste när jag var 13-14 och som jag sedan dess läst om ett flertal gånger.

    anna.samuelsson9@gmail.com

    SvaraRadera
  52. Min första stora bokupplevelse är Erik Linklaters Det blåser på månen. Fröken i 1:an läste den för oss. Det är 50 år sedan. Efter det läste jag boken för min dotter som läste den för sin son....
    Den är magisk än idag...

    SvaraRadera
  53. Min favorit bok är "Hur kär får man bli"
    J_e_n_n_y@hotmail.com

    SvaraRadera
  54. Jag fuskar lite och väljer en trilogi, The Fionavar Tapestry av Guy Gavriel Kay. Läste den första gången när jag var 13, och har läst den hur många gånger som helst sen dess.

    SvaraRadera
  55. somade at gmail.com

    SvaraRadera
  56. Min favoritbok måste vara Paganini-kontraktet av Lars Kepler, älskar att läsa böcker som är spännande från första ordet till sista sidan, en bok som man inte kan sluta läsa eller lägga ifrån sig

    SvaraRadera
  57. Oj, vad svårt men ska jag välja en så blir det Gösta Berlings saga av Selma Lagerlöf, eller kanske...nej den får det bli.

    Kerstin
    kerran62@hotmail.com

    SvaraRadera
  58. Min favorit är Patient 67 av Dennis Lehane! bom74@hotmail.com

    SvaraRadera
  59. Under månens skära av Barbara Bickmore.

    http://annaflickan.blogg.se/2011/december/vinn-bocker.html

    SvaraRadera
  60. Min stora favorit bok är Linda Olssons bok " nu vill jag sjunga dig milda sånger". Helt klart den bästa boken jag har gillat mest genom tiderna.
    Är gärna med i tävlingen, är följare 143 och jag var först att gilla det inlägget.

    nettan.klar@mail.com

    anette carlsson

    SvaraRadera
  61. Oj vad svårt, jag har så många bra böcker!
    Men mina favoriter är nog sagan om isfolket, alla 47! Så himla bra!

    helenewiklund@hotmail.com

    SvaraRadera
  62. Det är svårt att välja men en klar favorit är nog Gladbruket av Arnaldur Indriðason. Ingen kan beskriva en historia såsom han kan.
    Linda J lolinondoda@spray.se

    SvaraRadera
  63. Hej! För en som älskar att läsa är det där en ganska svår fråga ;) men ja måste nog säga Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafon, en fantastisk bok! kan väl lite snabbt också nämna en gullig barnbok "Gissa hur mycket jag tycker om dig" den borde alla barn få höra :)
    Lilla_Bosse@hotmail.com

    SvaraRadera
  64. Min favoritbok alla katergorier är: Shantaram! Helt fantastisk bok. Ca 1000 sidor som sträcklästes :)

    SvaraRadera
  65. Sirila gentlemän sökes av Karin Brunk Holmqvist!
    jenny_gustafsson87@hotmail.com

    SvaraRadera
  66. Min favoritbok just nu är Never Let Me Go av av Kazuo Ishiguro

    m.nilsson92@hotmail.se

    SvaraRadera
  67. Jag älskar alla böcker av Marian Keyes!
    johannawellden@hotmail.com

    SvaraRadera
  68. Sidney Sheldon böckerna är en favorit hos mej.
    Han fångar en från första raden och slutet är aldrig som man tror!!

    Susanne
    gotland(at)speedmail.se

    SvaraRadera
  69. Mina favoritböcker är alla Liza Marklunds böcker. Det är några av de få böcker jag faktiskt läser!

    Jag har länkat här: http://tavlingsbloggen.soclog.com/p/2011/12/?link=1323986549

    Epost: jennysen81@gmail.com

    SvaraRadera
  70. Den gröna milen av Stephen King är min absoluta favorit! Ska snart läsa den igen! :)

    Härliga karaktärer!

    SvaraRadera
  71. Som sagt Gröna milen

    annie.gustavsson@gmail.com

    SvaraRadera
  72. Jag jobbar på förskola och älskar barnboken Gruffalon av julia donaldson.Den går på vers och handlar om en mus som är listig nog att lura alla djur i skogen som vill äta upp honom.

    kumla_girl88@hotmail.com

    SvaraRadera
  73. Min favoritbok är Harry Potter! Egentligen är det hela serien, men framförallt bok 1-2. Jag har läst dem många många gånger och hittar alltid någonting nytt. Det är helt fantastiskt böcker! Det är svårt att få böcker att funka både för barn och vuxna, men jag älskade dessa böcker lika mycket när jag var 9 år som nu när jag är 25. Underbara!

    /Viktoria

    viktoriamuhr86@hotmail.com

    SvaraRadera
  74. En serie jag gillar är Imorgon när kriget kom! En serie som jag slukade snabbare än kvickt. Nu mera läser vi "lilla prinsessan" "nicke nyfiken" och då är det alltså barnen som valt, skulle gärna varva med något mer..spännande ^^

    lindamariastenmark@hotmail.com

    SvaraRadera
  75. Min favorit är Mio min Mio som är välskriven, spännande och sorglig och possitiv och underbar att läsa högt för barn

    SvaraRadera
  76. Jag älskar boken "Ensamma hjärtan och hemlösa hundar" av Lucy Dillon. LÄS DEN!

    vh
    Monika Gustavsson
    6048gustafsson@telia.com

    SvaraRadera
  77. "Kvinna i Egypten" av Jehan Sadat som var gift med den mördade presidenten Anwar Sadat. Hon kämpade för kvinnors rättigheter och fick igenom en hel del jämställdhetslagar. Ger också en intressant inblick i Egyptens historia och även i islam.
    quanena@hotmail.com

    SvaraRadera
  78. Den senaste boken jag läste som jag gillade var Tarzans tårar av Katarina Mazetti. Den var så vacker, om den ensamma mamman som fortfarande väntade på sin psyksjuke kärlek. Och den rika mannen som blev kär i den fattiga ensamma mamman. Samtidigt var den oerhört rolig!

    SvaraRadera
  79. Tim Josefsson2011-12-16 19:52

    Min favoritbok är Hundraåringen som steg ut genom ett fönster och försvann. Helt underbar. Både sorglig och rolig på samma gång. Den är att rekommendera om man ännu inte läst den =)

    SvaraRadera
  80. "Gone,Baby, Gone" av Dennis Lehane. Eller egentligen vilken som helst bok av honom, grymt bra allihop!
    ant_2000@hotmail.com

    SvaraRadera
  81. En bok som fastnade var "Slumpvandring" av Majgull Axelsson. Döm om min förvåning när jag i en intervju hörde att hon själv upplevde att boken är en av hennes sämre. Konstigt, för jag stormgillar den.

    SvaraRadera
  82. Alfons Åberg böckerna är så härliga, dom läser jag gärna med mina barnbarn

    SvaraRadera
  83. Min absoluta favorit bok är The Complete Stories of Sherlock Holmes, som jag ärvt av min farfar och som är nästan helt sönderläst (inte mitt fel, den har varit mycket populär i familjen). Underbara historier om en karaktär som varit grunden för så otroligt många moderna figurer.

    lobban_456@hotmail.com

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!