2012-03-25

Söndagsplock

Det som grämer mig mest med förrådshaveriet är den stora rensning vi gjorde i höstas. Alla sparade kläder sorterades noga, kartongerna märktes upp ordentligt och vi hade superbra koll på vad vi hade för plagg. Nu är allt en enda röra igen. Jag har tvättat och tvättat men har ingenstans att lägga kläderna eftersom alla våra 40 ihopvikta flyttkartonger naturligtvis stod på golvet och därmed är förstörda. Det blir några pappkassar och improviserade högar som får vara kvar i längenheten tills vi har nya lådor och hyllor i källaren.

Det verkar i alla fall som att det blir vårt försäkringsbolag som ska stå för ersättningen och jag hoppas att vi får tag i barnvakt i veckan så att vi kan ta bilder, skriva ner och kasta allt som numer är skräp. Jag vill bara ha det överstökat.

Det regnar inte längre, hurra! (Det är inte bara gnäll härifrån...)
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!