2012-03-25

Svar på fråga!

Fick en fråga angående inlägget om Snowberrys nya solskydd och eftersom jag har kontakt med Karin på Art Clinic skickade jag den vidare för bästa möjliga svar.

Om ni har andra hudvårdsrelaterade frågor får ni gärna skicka dem till vittellersvart@gmail.com så skriver jag ett inlägg om det när jag har ett svar.

Fråga:

r det inte zinkoxid man ska undvika på små barns hud...? Tycker mig ha hört detta men jag vet inte." undrar Wihlborgskan 

Svar:

"Zinkoxid är det som rekommenderas på barns hud om nu barn ska vara i solen utan kläder.

Produkter som innehåller Nano och Zinkoxid är förbjudna inom EU. Barn under två år utvecklar sitt melanin och ska då inte utsätta sin hud för sol utan ska ha kläder.

Solkläder alternativt vita kläder som ger högt UV skydd. Efter två års ålder kan man använda solskydd lite mer frekvent.

Solskador barn får när de är små ligger till grund för solfläckar och flera elakartade hudåkommor som senare i livet uppkommer på huden.

Så mitt tips är att barn ska använda kläder dagligen och ha hatt när solen skiner.

Lycka till med era små :)

Karin W Siverbo
Ansvarig Art Clinic Hud/ Snowberry Norden"
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!