2012-03-26

Tävla om en MACKid kökskniv för barn!

I samarbete med Vikingsun får ni nu chansen att vinna en cool barnanpassad kökskniv från MAC!
MAC Kid - En barnanpassad kvalitetskniv. Att bjuda in barnen i köket och ge dem egna riktiga redskap är det absolut bästa sättet att få matglada barn!

Barnkniven har en mycket funktionell design. Knivbladets bakkant är patenterat och skapar ett skydd så att fingrarna inte glider ner under kniven. Spetsen är rundad för att undvika att man skär sig och den målade linjen på knivbladets nedkant visar var kniven är vass. Handtaget är glidskyddat för små händer. Det är även högt nog för att undvika att knogarna slår i skärbrädan.
1:a pris - Mac Kid's Kitchen knife med rosa handtag värd 385 kr!
_______________________________________________________

För att vara med ska du svara på följande fråga:

Hur många olika färger finns MacKid i?
Ledtråd hittar du här!

Skriv svaret som en kommentar och ange även din mailadress. Kommentarerna syns först efter avslutad tävling.

_______________________________________________________

Extralotter
(Varje moment ger en extralott)


- Gilla Vikingsun på Facebook.
(Skriv att du gjort det.)
- Tipsa om tävlingen i din blogg eller Facebooksida.
(Bifoga direktlänken i kommentaren)


________________________________________________________

Du kan tävla fram till och med midnatt den 8/4-12.
Följ mig på bloglovin' så du inte missar när vinnaren presenteras.
Lycka till!
________________________________________________________

- För att tävlingsbidraget ska vara giltigt måste frågan besvaras och blogg- eller mailadress anges.

- Endast ett bidrag per person/IP.

- Vitt eller svart är enväldig domare och beslut får gärna överklagas men har troligen ingen verkan.

- Eventuell vinstskatt bekostas av vinnaren.

- Vinster skickas endast inom Sverige.


- Om det inte går att kommentera kan du skicka svaret till vittellersvart@gmail.comMailbidragen publiceras som kommentarer efterhand.
- vs -

85 kommentarer:

  1. det finns tre olika färger :)

    yaiza2000@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Är såklart med. Längtar till min lilla Skrollan kan hjälpa mej med maten :)

    *Den finns i 3 färger.

    *GIllat på facebook - Lina Johansson

    *Följer dej sedan innan på BL.

    johanssonlina84@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. 3 färger. Jag gillar självklart på face-johanna andersson

    joi1977@spray.se

    SvaraRadera
  4. 1.Jag är med.
    svar:3 färger.

    2.gillat dem på fb med namn Lili Ying.

    Hoppas.

    mail:he-jasmine@163.com

    SvaraRadera
  5. 1. Knivarna finns i 3st olika färger: Rosa, gul och orange

    2. Gillar pá FB - Sofie Lindholm

    3. Länkar här
    http://sofiestavlingsblogg.blogg.se/2012/march/8-apr-barnanpassad-kokskniv.html

    Kram Sofie
    citcit.kuruyemis@gmail.com

    SvaraRadera
  6. Klart jag är med :-)

    Svaret är att den finns i 3 färger.

    Jag har gillat dem på facebook (Bondmoran Charlotte)

    Jag har även bloggat om tävlingen:
    http://xn--bstatipsen-q5a.bondmoran.nu/?p=390

    Kramis
    Bondmoran
    www.bondmoran.nu
    bondmorans@hotmail.se

    SvaraRadera
  7. Jag är med!

    1. Kniven finns i 3 färger (rosa, gul och orange).
    2. Gillar på Facebook (Sara Kramer).
    3. Har länkat på Facebook (Sara Kramer).

    Och jag följer dig redan på bloglovin :)

    Mail: sara_kramer@live.com

    SvaraRadera
  8. Hej. Jag är gärna med. Den finns i rosa, gul och orange.
    Linda J lolinondoda@spray.se

    SvaraRadera
  9. 3 färger

    emma.albinsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. 3 färger
    parisnotre@gmail.com

    SvaraRadera
  11. Kniven finns i tre olika färger: Gul, Rosa och Orange.
    Trevlig vecka!

    SvaraRadera
  12. Svaret är 3 färger.
    Jag gillar på FB
    Länkat via FB http://www.facebook.com/therese.ahl

    theresetavlingar@live.se

    SvaraRadera
  13. Den finns i tre olika färger, rosa gul och orange! :)

    /e.naslund@hotmail.com

    SvaraRadera
  14. Hej!

    Den finns i tre olika färger!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  15. 3 olika färger rosa, guk och orange.

    Annica
    annicamarie79@hotmail.com

    SvaraRadera
  16. Den finns i tre fina färger! Håller tummarna!

    Hälsningar

    Martina
    martinaerikssons@gmail.com

    SvaraRadera
  17. Kattis Iveblad2012-03-26 22:21

    Kniven finns i 3 färger.

    lisaesteramandus@hotmail.com

    SvaraRadera
  18. MacKid finns i tre olika färger: rosa, gul och orange.

    xena_alex@hotmail.com

    SvaraRadera
  19. jag är gärna med..

    svar: det finns 3 olika färger.

    jag har gillat på facebook (veronica hedlund)

    jag har länkat i bloggen
    http://minbebis.com/blogg/inka/vinn-kokskniv-for-barn/

    kram veronica
    veronicahedlund@hotmail.se

    SvaraRadera
  20. 3 st
    bengtgunnarhj@telia.com

    SvaraRadera
  21. 3 st

    leah.herven@telia.com

    SvaraRadera
  22. Jag är gärna med!
    Svar: Tre färger
    Har länkat.
    http://care69.blogspot.se/2012/03/8-april-vinn-en-mackid-kokskniv-for.html
    FB: C Care Regn

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  23. Svaret är: Kniven finns i TRE olika färger!!!

    Så nu HOPPAS jag / Håkan

    SvaraRadera
  24. Hej,

    Hur många olika färger finns MacKid i? Svar : 3 st. färger.

    Tänk vad härligt att barnen äntligen kan vara med att även skära falukorv, kött och grönsaker. Så nu blir det verkligen en familjeangelägenheten tack vare denna smarta MacKid-kniv. Massor av tummar upp!!!

    Glad Påsk och en underbar vår och sommar!

    Mvh Jill S

    SvaraRadera
  25. Hej
    Det finns 3 olika färger
    Gillar på FB och skriver på min blogg. Klart ungen ska ha en egen kniv!
    min mail:
    elisabethsdotter@hotmail.com
    http://www.vegologiskt.se/allmant/tipsar-om-tavling-om-barnkniv

    SvaraRadera
  26. Jag är med! Kniven finns i TRE olika färger :)

    moniasundgren@hotmail.com

    SvaraRadera
  27. 1. 3 st
    2. Gillar på facebook.
    3. Gillat inlägget som nr 3

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  28. Hej!
    Jag vill vara med och tävla :)
    Svar: 3st färger
    karolina56@hotmail.com

    SvaraRadera
  29. Finns i 3 färger. Rosa gul orange.
    mattepil@gmail.com

    SvaraRadera
  30. Svar: 3

    vh
    Mamma Monika

    6048gustafsson@telia.com

    SvaraRadera
  31. 3 st färger.


    pemms66@yahoo.com

    SvaraRadera
  32. Hej!

    Vill gärna vara med. Mackniven finns i 3 färger.

    Mvh

    Felipe (felipe.sanchezsoto@gmail.com)

    SvaraRadera
  33. 3 st

    sandra88@home.se

    SvaraRadera
  34. 3 st

    ellah@home.se

    SvaraRadera
  35. Hej!
    1. Det finns tre olika färger
    2. Gillar Vikingsun på fb.
    Nu håller jag tummar och tår!
    Må gott!

    Camilla kubbov30@gavlenet.se

    SvaraRadera
  36. Jag är med!
    MacKid finns i 3 färger.
    Jag gillar Vikingsun på FB (Nina Andersson)

    ninnisscraing@hotmail.com

    SvaraRadera
  37. Så kul! Detta hade min dotter gillat. Hon vill så gärna vara med i matlagningen men vågar inte låta henne dela med vår kniv.

    Svaret är tre färger!

    MVH
    Ida B
    idapida@banck.se

    SvaraRadera
  38. Jag är gärna med och tävlar, jag är följare nr 193 och det finns tre färger på kniven att välja emellan. Jag har gillat Vikingsun på face book.

    anette carlsson

    nettan.klar@gmail.com

    SvaraRadera
  39. Hej!
    Klart jag är med i tävlingen, kniven skulle användas mycket av lilleman!

    Tar 3 lotter:
    1. Antal färger:3
    2. Gillar Vikingsun på Fb
    3. Delat tävlingen på Fb:
    https://www.facebook.com/profile.php?id=684720114

    Varma vårhälsningar från
    hilde_jensen@hotmail.com

    SvaraRadera
  40. 3 st

    eva.hj@home.se

    SvaraRadera
  41. 3 st. Gul Rosa och Orange

    Mvh

    anjag@home.se

    SvaraRadera
  42. MacKid finns i 3 härliga färger.
    Har gillat er på Facebook.
    Är redan bloglovin nr 196
    ankisah@hotmail.com

    SvaraRadera
  43. 1. De finns i 3 olika färger

    Extralott 1: Gillar Vikingsun på facebook, Desirée Larsen

    Extralott 2: Tipsat om tävlingen på facebook: http://www.facebook.com/desiree.larsen

    Även tipsat på bloggen: http://larsenvinner.blogspot.se/2012/03/avslutas-84.html

    Desirée Larsen
    dezzii@hotmail.com

    SvaraRadera
  44. Jag är med, perfekt för mina små kockar här hemma som ÄLSKAR att laga mat med oss :)

    1. 3 olika färger finns det
    2. Gillat dom på fb med namnet Hannele Rantamäki
    3. Länkat här: http://hanneletavlar.blogg.se/2012/march/mackid-kokskniv-for-barn-84.html#comment

    Håller tummar och tår att jag får vinna detta till mina kockar :)

    SvaraRadera
  45. 3 st

    robinjo@sverige.nu

    SvaraRadera
  46. 3 st

    mats.herven@home.se

    SvaraRadera
  47. Svar:3

    Har gillat vikingsun på FB.

    Malin Hedlund
    coolmalpa@hotmail.com

    SvaraRadera
  48. Svar: 3 färger
    Har även gillat på facebook
    Awa vik

    awa_wik@hotmail.com

    SvaraRadera
  49. Hej igen!
    Jag är gärna med :-)
    Så fiffigt med en anpassad kniv för alla små hjälpredor.

    Svar: Kniven finns i 3 färger; rosa, gul och orange

    sol.rosan@hotmail.com

    SvaraRadera
  50. Den finns i 3 st olika färger.
    Gillar på FB (Frida Thorsell)
    frida-88@hotmial.com

    SvaraRadera
  51. 3 st

    bodil79@home.se

    SvaraRadera
  52. 3 st
    annelie_ha@hotmail.com

    SvaraRadera
  53. Svar:
    Kniven finns tillgänglig i tre underbart glada kulörer :D

    Mail:
    edvin_swenson_93@hotmail.com

    SvaraRadera
  54. Rosa, gul och orange, dvs tre färger finns kniven i.

    SvaraRadera
  55. Är gärna med och tävlar, svarar 3 st färger
    Extralotter
    Har gillat på facebook, liselotte andersson
    Har tipsat på min blogg http://liselottess.blogspot.se/2012/04/kniv-84.html
    liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  56. Är man dotter till en styckare
    borde man ha en egen kniv!
    och vara medi köket
    och va aktiv
    med en Mackid i handen känns det ändå tryggt
    och däremellan blir knivstället så fasligt snyggt!

    Tre färger hittade jag och gillat Vikingsun på fejan!
    jenny.ritscher@gmail.com

    SvaraRadera
  57. 3 färger! Isabel Wilmenius
    isabelwilmenius@hotmail.com

    SvaraRadera
  58. Jag är gärna med. En perfekt kniv för pappans lille kock som är trött på att försöka skära med smörkniven. Svar; Antalet färger är 3.
    Tipsat; http://pappanheteranders.blogg.se/tips/2012/april/vinn-en-barnanpassad-kokskniv.html

    anderslukas@hotmail.com

    SvaraRadera
  59. Jag är med och tävlar!

    Den finns i tre färger!
    Jag gillar på facebook (Annika Nilsson Pettersson)
    Länkar: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2012/april/vittellersvart-1.html#comment

    Kram Annika
    familjenpettersson@hotmail.se

    SvaraRadera
  60. Svar:3

    Kerstin

    kerran62@hotmail.com

    SvaraRadera
  61. den finns i tre olika färger.

    Gillar på facebook under namnet Helena Lindgren

    Tipsat om tävlingen på min blogg inlägget hittar du här http://www.supergirlpower.devote.se/blogs/18378319/taevlar-hos-vitt-eller-svart-om-en-koekskniv-foer-barn.htm#WriteComment

    Jagalskarsarah@hotmail.com

    Kram

    SvaraRadera
  62. Hej!
    Det här vore en perfekt kniv för oss här hemma.Min son på fem år ska varje dag hjälpa mig i köket,vilket han givetvis får.Han älskar det,men tyvärr så börjar plåster kontot bli dyrt :( Så det här vore helt perfekt för oss så nu håller jag tummarna :)

    Svaret på frågan : 3 olika.

    Har självklart gillat på facebook också.

    Min mail : katja.nybacka@hotmail.com

    SvaraRadera
  63. Svar: 3

    Gillar på FB (carola Lind)

    Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2012/april/mackid-kokskniv-for-barn.html

    carola(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  64. Tipsat här

    http://molnboanna.blogg.se/2012/april/barnanpassad-kniv-84.html

    SvaraRadera
  65. Vilken jättebra produkt! :)
    MacKid finns i 3 färger (rosa, gul & orange).

    mimmi.o2@spray.se

    SvaraRadera
  66. Kniven finns i tre färger.
    Har gillat på facebook (jeanette Weijnblad)

    SvaraRadera
  67. Nathalie Eriksson2012-04-06 16:16

    Svar : 3 olika färger . Gillar Vikingsun på fb :) miniinatta@hotmail.com

    SvaraRadera
  68. jag är gärna med. vore toppen men en "säkrare" kniv till dottern när hon hjälper mig i köket.

    svaret är 3 olika färger (rosa, ul & orange)

    gillar på fb (linda hallstensson)

    har länkat i bloggen här: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2012/april/barnkniv.html#comment

    mail: litenmentuff@live.com

    SvaraRadera
  69. Hej hej klart att man är med och tävlar!

    Det finns 3 st!

    Har Gillat Vikingsun på Facebook (elin jonsson).

    *håller tummarna*

    KRAM

    elin_pumaior86@hotmail.com

    SvaraRadera
  70. jag är gärna med och tävlar. Vi har startat projekt "barnens matdag" här hemma, så det vore skoj att överraska med en egen lyxig kniv.

    Jag har gillat på facebook (Hanna Fornhem)
    Jag har bloggat här: http://hanna.fornhem.se/?p=10244

    Svaret är att det finns 3 färger.

    Nu håller vi tummarna!
    Må gott!

    SvaraRadera
  71. 1. 3 st..rosa, gul o orange

    2. chanette *pixi-jo* svensson gillar på fb

    3. http://mumsfamiljen.blogg.se/2012/april/vinn-hos-vitt-eller-svart-8-april.html

    toppen tävling. vore kanon att vinna eftersom mina barn älskar att baka och laga mat

    mumsfamiljen@hotmail.se

    SvaraRadera
  72. kniven finns i 3 färger !

    jennyholm87@hotmail.com

    SvaraRadera
  73. Den finns i tre färger.

    Jag har länkat här: http://tavlingsbloggen.soclog.se/p/2012/4/?link=1333792257

    jennysen81@gmail.com

    SvaraRadera
  74. Jag är med och tävlar! :)
    Svaret på frågan är: 3 färger (gul, rosa och orange)

    deborapersson@gmail.com

    SvaraRadera
  75. Hej!

    Svar: 3 st

    Jag har gillat på FB

    Jag har tipsat på FB https://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100002805081536

    Annika Nilsson
    aneritrea@hotmail.com

    SvaraRadera
  76. Hej jag är gärna med, det finns 3 olika färger av denna "måste ha" kniv. Vilken otroligt bra kniv!!
    mvh michaela_a(at)live.se

    SvaraRadera
  77. Mackid finns i 3 färger! Gul, Rosa och Orange.

    festi_s@hotmail.com

    SvaraRadera
  78. Den finns i tre olika färger.
    Jag gillar på FB !
    Mvh Carina Tidlund!

    SvaraRadera
  79. Glömde uppge min mailadress : robintidlund10@hotmail.com

    SvaraRadera
  80. Jag är med :D
    svar: 3!
    Följer dig på bloglovin
    Mallemusic@hotmail.com

    SvaraRadera
  81. Kniven finns i tre färger

    Mitt namn är Daniel Nilsson, jag har gillat på facebook (Håkan Nilsson)
    Mail: mrcracker.daniel@gmail.com

    SvaraRadera
  82. Jag är med! Vilken perfekt kniv till barnen =)

    Har gillat på facebook och jag tror svaret blir tre!

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  83. självklart vill man vara med
    rätt svar 3 fina färger
    gillat sidan på fb och hoppas nu på tur
    Titti

    tittifairlane@hotmail.com

    SvaraRadera
  84. Hej!

    Barnbarnen vill alltid vara med i mitt kök.
    Det blir ett bök och ett stök.
    Nu vill jag ge dem en chans
    så matlagningen går som en kalv-dans!

    Med vänlig Värmlandshälsning

    Ulla H

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!