2012-03-22

Tea Forté Skin Smart - testat!

Jag har testat Skin Smart-teér från Tea Forté och här är min utvärdering.
Tea Forté's nya Skin-Smart Collection är antioxidantförstärkta teér som minutiöst blandats för att arbeta med kroppens kemi för att skydda och ta hand om huden inifrån.

Dessa ekologiska teér ger en avgiftande effekt genom rikligt växtbaserade antioxidanter, ett kraftfullt verktyg för hudens återhämtning och kampen mot synliga tecken på hudens åldrande.

Med en integrerad strategi för skönhet, främjar dessa läckra teér till att bevara ett mer lystert utseende och hjälper till att både hålla dig och känna dig vacker.

Skin Smart-teerna finns i fem smaker.

Swiss Apple
Naturligt koffeinfritt rooiboste med smak av färska äpplen, mörk choklad och en gnutta kanel.
- Lite som att dricka äppelpaj, på ett bra sätt. Friskt men ändå mjukt och så doftar det underbart. Passar utmärkt som "fika-te" och barnen lockades mest av det här. Mycket gott.

Cucumber Mint
Grönt te med uppfriskande svala toner av gurka och färsk mynta, med smak av söta, saftiga blåbär.
- Jag är inte så förtjust i varma drycker som ger en kylig känsla såsom minttér normalt gör. Det här smakar inte fullt så "kallt" som jag förväntade mig och det är kanske gurkan som balanserar mintsmaken. Det smakar grönt och örtigt.

Cherry Marzipan
Grönt te med smak av söta körsbär och rostad mandel.
- Det här teét har en smakar verkligen som det heter - körsbär och marsipan. Lite som bittermandel, lite som Cherry Coke. Det är både milt och smakrikt, en solklar favorit.

Lychee Coconut
Sällsynt vitt te med tropiska toner av söt litchi och nyhackad mandel.
- Kokos är en favorit både när det gäller doft och smak. Här är kokosen tydlig och välbalanserad. Lagom sötma och smakar ännu bättre med mjölk. Det här är ett supergott te.


Honey Yuzu
Grönt te med exotisk citronsmak av yuzu sötad med blommande bipollen.
- Det har ingen extrem honungssmak vilket jag personligen tycker är bra. Teét är mjukt och har en citruston. Känns som en passande dryck vid förkylning.

Slutsatsen är att flertalet varianter är riktigt goda. Det är dock svårt att efter några få koppar avgöra om det gjort någon skillnad för min hud men jag ser ingen anledning till att det inte skulle ha gjort gott.


Tea Fortés olika teér hittar du i utvalda butiker och i webshopen Goda smaker.

Stort tack till Ann-Sofie för de goda tepåsarna!




- vs -

1 kommentar:

  1. sv: jaså? :) Va mysigt! Längtar till Tuva börjar le mera också :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!