2012-04-02

Bästa aprilskämtet & Niceville!

Gårdagens aprilskämtande mellan barnen gick något överstyr och Stor kom med det allra bästa:

- Mamma, jag är hungrig.
- Okej, ta något att äta då.
- April, april!

Verkligen innovativt...
_____________________________________

Häromkvällen såg jag filmen Niceville och jag tyckte mycket om den. Den är lågmäld och har en del pekpinnar men inte på det där jobbiga "in your face"-viset och det uppskattar jag.

Jag såg filmen ensam men min tanke är att jag ska se den med Stor om ett tag för jag tror att hon kan lära sig en del av den.

Det är svårt för mig att greppa hur det faktiskt har varit i den amerikanska Södern och jag tror att det är viktigt att det inte glöms bort och att våra barn får se det. Eller så ska vi helt enkelt låta bli att visa att det tidigare ansetts vara skillnad på svarta och vita då våra barn ju växer upp helt utan den vetskapen. Ambivalens...

Filmen är välspelad och berättelsen historien realistisk, både sorglig och med en känsla av hopp inför framtiden.

Niceville rekommenderas!
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!