2012-04-19

Buzzador NIVEA Pure & Sensitive

Jag har fått i uppdrag av Buzzador att utvärdera och "buzza" Nivea Pure & Sensitive deodorant.
"NIVEA pure & sensitive roll-on kombinerar anti-perspirant skydd i upp till 48 timmar och mild vård från NIVEA. Formulan med Kamomillextrakt och avokadoolja lugnar känslig hud och motverkar irritation. Hudvänlig och dermatologiskt bevisad.

Kamomill är välkänt för att ha lugnande och anti-inflammatoriska egenskaper som motverkar hudirritationer. Avokado hjälper till att förbättra hudens återfuktning samtidigt som den gör att det känns mjukare."

+ Mycket mild, passar känslig hud.
+ Parfymfri - tar inte över annan parfym.
+ Prisvänlig.

- Den hjälper inte mot svett.
- Den hjälper inte mot svettdoft.
- Den hjälper inte.

Det visade sig att jag, och de flesta som fick prover av mig hade liknande upplevelser. Deon fungerade helt enkelt inte.

Det jag verkligen gillade var att Buzzador-kitet innehöll roll-on i miniatyr, hur smidiga som helst om man ska resa bort eller så. Det får Nivea, eller någon annan tillverkare, gärna börja tillverka.

Jag gillar Nivea, det är ett klassiskt märke som hängt med i många år. Främst gillar jag Niveas duschcremer och tvålar och jag kommr säkerligen fortsätta använda dem.
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!