2012-04-02

Påsktävling för kakmonster!

Lagom till påsk har Göteborgs Kex kommit med två härliga nyheter i kakhyllan:
Tre av er har nu chansen att ta reda på hur goda de är, perfekt för oss kakmonster!
1:a - 3:e pris - 1 paket Ballerina & 1 paket Singoalla!
För att vara med ska du svara på följande fråga:

Vilken av de två nyheterna är du mest nyfiken på?
Skriv svaret som en kommentar och ange även din mailadress.
_______________________________________________________


Extralott


- Tipsa om tävlingen i din blogg eller Facebooksida.
(Bifoga direktlänken i kommentaren)
________________________________________________________

Du kan tävla fram till och med midnatt den 9/4-12.
Följ gärna mig på bloglovin' så du inte missar när vinnarna presenteras.
Lycka till!
________________________________________________________

- För att tävlingsbidraget ska vara giltigt måste frågan besvaras och blogg- eller mailadress anges.

- Endast ett bidrag per person/IP.

- Vitt eller svart är enväldig domare och beslut får gärna överklagas men har troligen ingen verkan.

- Eventuell vinstskatt bekostas av vinnaren.

- Vinster skickas endast inom Sverige.


- Om det inte går att kommentera kan du skicka svaret till vittellersvart@gmail.comMailbidragen publiceras som kommentarer efterhand.
- vs -

121 kommentarer:

  1. Helt klart marängsviss - låter ju ljuvligt!

    SvaraRadera
  2. Som det kakmonster jag är så är jag gärna med. Den jag är mest nyfiken på är Singoalla Cheesecake Jordgubb
    Linda J lolinondoda@spray.se

    SvaraRadera
  3. åh herregud. Marängsviss utan tvekan!!
    joi1977@spray.se

    SvaraRadera
  4. Jag är nyfiken på att smaka marängswiss, den lät intressant tycker jag! :)

    e.naslund@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. jag och sambon är med :)

    Vi är mest nyfiken på ballerina marängsviss, just för att vi är väääldigt skeptiska. Skulle vara kul att få vinna och provsmaka =)

    moniasundgren@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Vi är väldigt taggade på ballerina cheesecake då min sambo tillhör en av de få som tycker att choklad är de äckligaste som finns (jag håller verkligen inte med) så fikautbudet är ganska litet när det gäller något som vi båda vill äta. Tror dock stenhårt på ballerina cheesecake då vi båda älskar cheesecake :-)
    /Emma S
    emmsa_152@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Eftersom jag redan testat Ballerinan (och den var fullkomligt LJUVLIG) så är jag väldigt nyfiken på Singoallan! :)

    Kram, Ingrid

    lilla_ingrid1@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. Jag skulle jätte gärna vilja prova bägge men känner extra starkt sug till Ballerina Marängsviss, det e ju så gott så det kan inte misslyckas:)

    SvaraRadera
  9. Hejsan, jag är med och tävlar (:

    Jag är mest nyfiken på "Ballerina Marängswiss", den sticker ut mest! Mer nysmakande, på nå vis.

    // Ida
    i_flygare@live.se

    SvaraRadera
  10. Kakmonster som jag är, är jag jättenyfiken på chessekakan!

    kram Emma

    SvaraRadera
  11. Jag är gärna med och tävlar. Har tipsat här

    http://molnboanna.blogg.se/2012/april/goteborgskex-94.html

    Tycker cheesecake låter spännande

    blogg@annakarlsson.se

    SvaraRadera
  12. Jag är mest nyfiken på Ballerina marängswiss, det låter helt otroligt gott :-)
    Har länkat i min blogg http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2012/april/9-april-vinn-kexnyheter.html

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  13. Jag e med!
    Tycker att Ballerina "Marängswiss" låter mest spännande:)

    Även länkat för större chans:D
    http://roligabloggtavlingar.blogg.se/2012/april/tavla-om-singoalla.html

    MEJL:
    Kajssa@live.com

    SvaraRadera
  14. Marängsvissen lät ju riktigt god :)

    KRAM
    beabofink@hotmail.com

    SvaraRadera
  15. Marängsvissen låter ju ljuvlig!! =) Den här tävlingen skulle vara underbar att vinna. Har aldrig ätit jordgubbs cheesecake utan bara citron cheesecake så även den sklle ju vara toppen att testa. :) Svårt att säga men blir nog marängsviss iaf.

    Jag länkar här http://jessamys.blogspot.se/p/tavlingar.html för att få större chans!!!!

    jessamy_@hotmail.com

    SvaraRadera
  16. Marängsviss verkar vara mest intressant :)


    sanjaivancevic@live.se

    SvaraRadera
  17. Jag är gärna med och tävlar. Mest nyfiken är jag på marängswiss, det är min cup of tea det!

    Må gott!

    SvaraRadera
  18. Ballerinan helt klart! :)

    busan_madde@hotmail.com

    SvaraRadera
  19. Ballerína Marängsviss

    bengtgunnarhj@telia.com

    SvaraRadera
  20. Jag är absolut med =)

    Ballerina Marängsviss lät intressant =) Kram // Millah
    millahoman@gmail.com

    SvaraRadera
  21. Marängsviss låter ju hur spännande som helst!!!

    SvaraRadera
  22. Jag är mest nyfiken på Ballerina Marängsviss.
    Det låter jättegott :-)

    sol.rosan@hotmail.com

    SvaraRadera
  23. Marängsvissen är jag mest intresserad av. Jag gillar maräng och hoppas den är god.

    SvaraRadera
  24. Hejsan!
    Det måste nog, efter viss tvekan, ändå bli marängsviss. Passar på att önska dig en riktigt Glad Påsk!

    marianne eriksson
    marianne.e2@spray.se

    SvaraRadera
  25. jag är mest nyfiken på marämgsvissen!

    alexandra.tkauc@hotmail.com

    SvaraRadera
  26. Jag är mest nyfiken på Balleina-marängswiss då jag är en chokladälskare och maräng är ju inte dumt heller.
    frida-88@hotmail.com
    /Frida

    SvaraRadera
  27. Jag är mest intresserad av Ballerina Marängsviss.
    Cecilia.p86@hotmail.com

    SvaraRadera
  28. Jag är mest nyfiken på Ballerina marängswiss.

    Hoppas.
    mail:he-jasmine@163.com

    SvaraRadera
  29. Älskar marängsviss så ser helt klar fram att smaka den smaken!

    emma.albinsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  30. Singoalla cheescake förväntansfulla känslor väcker,verkar vara en Singoalla så läcker.

    SvaraRadera
  31. Marängsviss är jag mest intresserad av. Cheesecake skulle säkert min flickvän gillat. Det är bra och gilla olika :-)

    anderslukas@hotmail.com

    SvaraRadera
  32. Cheesecake så klart skulle vara toppen till mitt afternoon tea party..

    SvaraRadera
  33. Ballerinas nyhet skulle jag jäääättegärna vilja testa. Och jag tror nog barnen är minst lika nyfikna på den nyheten. ;)

    SvaraRadera
  34. Barnslig som jag är så är nyfikenheten på Ballerina Marängsviss strst.

    Annica
    annicamarie79@hotmail.com

    SvaraRadera
  35. Cheescake låter som en fräsch nyhet!
    Fredrik
    fae@home.se

    SvaraRadera
  36. Jag är gärna med. Är mest nyfiken på Singoalla Jordgubb cheesecake.

    pemms66@yahoo.com

    SvaraRadera
  37. Marängsviss ;)
    tipsar på FB (Pernilla Wamsjö)
    nillwa@hotmail.com

    SvaraRadera
  38. Mmm jag är nyfiken på båda :) Men Marängsviss är ju riktigt gott :)


    johanssonlina84@hotmail.com

    SvaraRadera
  39. Marängsviss! För jag älskar det! Så jag är jätte nyfiken på dom! Jag har även länkat tävlingen på min blogg:http://sannafernquist.blogg.se/2012/april/tavling-9-april.html
    KRAM!

    sannafernqvist@hotmail.com

    SvaraRadera
  40. jag är med:D jag tycker att ballerina marängsviss lätt väldigt god den skulle jag vilja testa:D
    för extra chans så följer jag dig på bloglovin
    Linnros@live.com

    SvaraRadera
  41. Marängsviss låter spännande. Den passar nog både barn och vuxna. Så det är klart att jag är med i tävlingen.

    dukie63@hotmail.se

    SvaraRadera
  42. Hej!
    Ballerina Cheescake låter så gott! Den provar jag gärna.
    Carina/Hjo
    kattarsel@live.se

    SvaraRadera
  43. Marängsviss låter som nåt jag vill testa! tantmeja@hotmail.com

    SvaraRadera
  44. Emelie Eriksson2012-04-03 16:54

    Jag skulle verkligen vilja prova Ballerina marängsviss! Det låter gott!
    emelie.eriksson.2012@gmail.com

    SvaraRadera
  45. Jag är barnsligt förtjust i Maränngsviss så den skulle jag vilja prova:)
    Annchristin
    kasamark@hotmail.com

    SvaraRadera
  46. Jag är mer sugen på jordgubben ;D älskar att äta cheesecake på stan så det skulle vara gott. ;D


    bloodsband@live.se

    SvaraRadera
  47. Marängswiss helt klart!!!

    SvaraRadera
  48. Singoalla cheesecake jordgubb tycker jag låter oändligt gott! :)

    idavraal@gmail.com

    SvaraRadera
  49. Singoalla cheesecake jordgubb låter oändligt gott :)

    idavraal@gmail.com

    SvaraRadera
  50. jag är mest nyfiken på marängsvissen eftersom jag testat jordgubbscheesecaken (den var gryyyyymt god!)

    Länkar: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2012/april/vittellersvart.html#comment

    Kram Annika
    familjenpettersson@hotmail.se

    SvaraRadera
  51. Marängsvissen är den smak som jag är mest nyfiken på - den skulle jag gärna vilja prova :-)!

    SvaraRadera
  52. Marängsviss låter ju bara MUMS!
    Som det kakmonster jag är tycker jag båda låter helt underbart goda, men maränger är något av det bästa jag vet, så dom skulle jag gissa på är godast, men man vet aldrig! :)
    Håller tummarna at tjag har turen att dela med mig till familjen & ha en riktig myskväll med dessa kakor, mmmm! :)
    erika-leijon@hotmail.com

    SvaraRadera
  53. Är gärna med!
    Vill helst prova Singoalla

    Mitt inlägg: http://tips.devote.se/blogs/18507358/kakor.htm#WriteComment

    bellusss@live.se

    SvaraRadera
  54. Jag är mest nyfiken på jordgubbscheesecaken - men i påsk ska det inte snålas så marängsvissen slinker nog ner den med ;)

    /Karolina, karolina56@hotmail.com

    SvaraRadera
  55. heesecaken. Älskar det + allt med bär!

    vh
    Mamma Monika
    6048gustafsson@telia.com

    SvaraRadera
  56. Marängsviss gör mig barnsligt glad
    som julafton och sommarbad...

    jenny.albinsson73@gmail.com

    SvaraRadera
  57. Det blir marängsviss. Skulle kännas riktigt amerikanskt och supergulligt att plocka fram till fikat!
    Hajjdi@live.se

    SvaraRadera
  58. Jag är mest nyfiken på att få testa Singoalla Jordgubb cheesecake.

    gustafsson_gurra@hotmail.com

    SvaraRadera
  59. Marängsviss låter försvinnande gott <3 perfekt för kommande härliga dagar ute i vårsolen och ta en fika med barnen..
    flodagatan@gmail.com

    SvaraRadera
  60. Marängsviss!! Mina barns favoritefterrätt är just marängsviss så att få överraska dem med nya Ballerina Marängsviss hade varit toppen!!

    SvaraRadera
  61. Ha ha, glömde skriva min mailadress, anette.flemming@hotmail.com

    SvaraRadera
  62. Marängsviss tveklöst! Yummie :)

    Ha en fin onsdag!

    SvaraRadera
  63. Marängsviss

    sandra88@home.se

    SvaraRadera
  64. Marängsviss låter som en god nyhet!!
    Att jag gillar kakor är ingen hemlighet! :)
    Men hinner inte att själva så mycket baka,
    så hoppas jag har turen att få smaka!

    Har även tipsat på FB om din sida o tävling.


    Susanne
    gotland(at)speedmail.se

    SvaraRadera
  65. Ballerina marängsviss!!!!!!!!!!!!!

    Kerstin

    Kerran62@hotmail.com

    SvaraRadera
  66. Ballerina Marängsviss låter helt underbar!

    elin_pumaior86@hotmail.com

    SvaraRadera
  67. Btw var med i min tävling, stor chans att vinna! =)
    http://extrem.blogg.se/2012/march/tavling-i-sammarbete-med-runns-erikas-garde.html Var med och tävla om en valfri vara värd 100:-, de har klockor, smycken och andra roliga, söta saker och ting!

    SvaraRadera
  68. Marängsviss utan tvekan!!

    SvaraRadera
  69. Jag är med och tävlar. Kakor är ju syndigt goda och likaså marängsviss så jag hoppas ju på att vinna så jag får testa den. Har tipsat om tävlingen här: http://phantazia.blogg.se/2012/april/tavlar-om-spannande-kakor.html#comment

    Har lagt till dig på bloglovin' med, nr 199.
    Det vore kul om du ville vara med i mina tävlingar också. =)

    SvaraRadera
  70. Nathalie Eriksson2012-04-04 18:06

    Marängsviss ! :D Låter super gott ! miniinatta@hotmail.com

    SvaraRadera
  71. Cheescake skulle jag välja.

    SvaraRadera
  72. jag vill vara med och tävla om ballerina marängsviss vill vinna dom jag gillar kakor från annsofi

    SvaraRadera
  73. Jag är mest nyfiken på Marängsviss.
    Maria (marishkasenator-gmail.com)

    SvaraRadera
  74. Hej!

    Cheesecake verkar smarrig!

    Med vänlig Värmlandshälsning

    Ulla H

    SvaraRadera
  75. Anna Nilsson2012-04-04 21:56

    Svar: Singoalla Jordgubb cheesecake

    Anna Nilsson

    SvaraRadera
  76. En ny kakfavorit är funnen
    smakar härligt i munnen
    jag är helt viss
    på att jag väljer marängsviss !

    Björn E

    SvaraRadera
  77. Cheesecake må være min favoritt!!!

    Beste hilsaen
    Bente Hagen
    netlohell@hotmail.com

    SvaraRadera
  78. Marängsviss

    robinjo@sverige.nu

    SvaraRadera
  79. Zacharias H2012-04-05 13:11

    marängsviss

    jocke860@sverige.nu

    SvaraRadera
  80. Jag är med och jag är helt klart sugen på att prova marängsviss, numnum num!
    Min mail är asjodin@live.se
    KRAM :)

    SvaraRadera
  81. Jag är med & mest sugen på marängsviss! :D

    lovesmillis_95@hotmail.com

    SvaraRadera
  82. jag är jätte gärna med..

    jag är mest nyfiken på marängsviss då jag smakat den andra som är gudomligt god ;-)

    jag har länkat i bloggen
    http://minbebis.com/blogg/inka/vinn-kakor/

    följer dig redan på bloglovin

    kram veronica och glad påsk

    veronicahedlund@hotmail.se

    SvaraRadera
  83. Oj - jag älskar ju båda smaker, men om jag måste välja så gillar jag cheesecake lite mer så det hade varit spännande att prova.

    SvaraRadera
  84. Marängsviss

    mixens@home.se

    SvaraRadera
  85. maängsiss låter som en spännande smak .
    anneli.ask.hansson@hotmail.com

    SvaraRadera
  86. Jag är gärna med!
    Är mest nyfiken på Marängsviss, men cheesecake kommer strax efter.
    Har länkat.
    http://care69.blogspot.se/2012/04/9-april-vinn-kakor.html
    Följare är jag redan på BL.

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  87. Jag är nog mest nyfiken på Cheesecake!

    Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2012/april/kakor.html

    carola(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  88. Marängsviss

    bodil79@home.se

    SvaraRadera
  89. 1 Åh kakor som är så gott, skulle gärna vilja prova Singoalla Cheesecake Jordgubb.

    2 tipsat på fb: http://www.facebook.com/profile.php?id=602052236 Veronica Bredland Bråten

    veronica_134@hotmail.com

    SvaraRadera
  90. jag är med! tycker singoalla Cheesecake Jordgubb. låter sååå mumsig!!

    har länkat i bloggen här: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2012/april/kakor.html#comment

    Mail: litenmentuff@live.com

    GLAD PÅSK!!

    SvaraRadera
  91. Marängsviss såklart. Jordgubb finns i så många olika kakor

    pelle@hellgren.net

    SvaraRadera
  92. Marängsviss! Låter klurigt hur det smakar i EN kaka =)

    marsupilami007@hotmail.com

    SvaraRadera
  93. Cheescake jordgubb!

    andreas.samuelson@gmail.com

    SvaraRadera
  94. hmm vad svårt men jag är og mest sugen på att testa Singoalla Cheesecake Jordgubb.

    har tipsat här http://axdal.se/troll/2012/04/06/9-april-kakor-hos-vitt-eller-svart/

    // alexandra
    axdal@me.com

    SvaraRadera
  95. Vilken drömvinst för ett kakmonster som mig :D

    Jag skulle jätte gärna vinna Singoalla Cheesecake Jordgubb. Den låter ju hur smarrig och somrig som helst :)

    Har tipsat om tävlingen i min blogg också: http://itsyouandme.blogg.se/tavlingar/2012/april/tavlar-hos-vittellersvart-1.html

    Mail: emelie_eriksson_89@hotmail.com

    SvaraRadera
  96. marängsviss

    mats.herven@home.se

    SvaraRadera
  97. Jag skulle vilja pröva Singoallan för att jag inte gillar Marängswiss.

    Har länkat här: http://tavlingsbloggen.soclog.se/p/2012/4/?link=1333813652

    jennysen81@gmail.com

    SvaraRadera
  98. Jag är med och tävlar! :)

    Jag är mest nyfiken på Ballerina "Marängswiss". Marängswiss är ju så fruktansvärt gott så hade varit roligt att testa det på nytt sätt:)

    deborapersson@gmail.com

    SvaraRadera
  99. Är mest sugen på Singoalla - älskar Cheesecake

    Mvh Birgit

    birgitmattsson@spray.se

    SvaraRadera
  100. jag är ett kakmonster och mina barn också vi väljer maräng sviss

    bloggar http://flinkan69.bloggplatsen.se/
    annica@flinkens.com

    SvaraRadera
  101. marängsviss

    pia.hj@telia.com

    SvaraRadera
  102. Jag är med :D
    Marängsviss låter himla gott!
    Följer på bloglovin
    Mallemusic@hotmail.com

    SvaraRadera
  103. Singoalla Cheesecake Jordgubb! Jag älskar cheesecake och det vore spännande att testa denna nyhet. Låter somrig och läcker!

    n87@live.se

    SvaraRadera
  104. Pappsen

    MARÄNGSVISS skulle jag välja - bums,
    det låter så jättesmaskens - mums!

    pappidad@yahoo.se

    SvaraRadera
  105. Jag är med!
    Jag är mest sugen på marängsvissen då jag redan har singoalla kexen hemma.

    ninnisscraping@hotmail.com

    SvaraRadera
  106. Jag är med!
    Är mest nyfiken på Marängswiss Ballerina!
    Jag har tipsat på FB! https://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100002805081536

    Annika Nilsson
    aneritrea@hotmail.com

    SvaraRadera
  107. tycker att cheesecaken verkar mest lockande, en lite ovanlig kaksmak


    perling2@hotmail.com

    SvaraRadera
  108. Singoalla

    eva.hj@home.se

    SvaraRadera
  109. Mums jag är så nyfiken på marängswiss! Tipsar på FB (Ulla Olsson).
    elsa9090@hotmail.com

    SvaraRadera
  110. glömde länken: https://www.facebook.com/#!/profile.php?id=748353096

    SvaraRadera
  111. Singoalla

    mija.lundkvist@home.se

    SvaraRadera
  112. Ballerina Marängsviss, eftersom det är en av mina favoritdesserter så vore det spännande och ta reda på hur det smakar i kakform.

    thuglife_42@hotmail.com

    SvaraRadera
  113. jag är mest nyfiken på ballerina cheesecake, älskar cheesecake!!
    maria_pahlberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  114. Absolut marängsvissen, har inte smakat den än så jag hoppas att jag får chansen att göra det nu :)

    SvaraRadera
  115. En klassiker som Marängsviss utmanar man inte i ny tappning i första taget.Men nu brinner jag av nyfikenhet,Hur smakar kexet ?

    danielsson.marie@gmail.com

    SvaraRadera
  116. Har inte testat Cheesecaken så jag väljer den!
    /Gabbe

    fotboll@billshemsida.se

    SvaraRadera
  117. Ballerina Marängsviss verkar godast tycker jag! :)





    Nettanberkaya@hotmail.com

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!