2012-04-18

Stor har blivit stor...

Min 9-åriga dotter som jag kallar Stor här i bloggen har blivit stor. Det är flera saker som den sista tiden bevisat det.
- Filmerna på henne som liten känns väldigt gamla. Och hon var verkligen liten då.
- Sean Banan ringde idag. En riktig busringning från entt par killar i klassen.
- Hon har gjort sin första hårtoning. Rött.
- Hon tycker att det är helt i sin ordning att ha Converse trots att snön ligger tung.
- När hon ber mig sätta på lite gammaldags musik menar hon den musiken vi föräldrar brukar spela. Typ Eminem, Robyn, The Knife och Bruce Springsteen.
- Kläderna,kläderna och skorna.
- Utbrott, språk och attityd som värsta tonåringen.
- Pippi Långstrump har bytts ut mot Bella Swan.
Grejen är ju den att min dotter är cool. Hon har självkänsla, är smart och har en egen stil som hon inte viker från. Hon är sin egen person och jag är stolt över henne. Vi bråkar och blir sams, vi kramas och retas, pratar och skrattar. 

Det är nog dags för mig att inse att jag är vuxen. På-riktigt-vuxenförälder.

Min mamma var 32 år när hon fick en ålder, när jag kände att hon var något mer än en mamma, en person med ett eget namn och ålder. Det var nog ganska sent men hon var 32 väldigt lång tid efter det.

Jag tror att det är nu jag har blivit min egen mamma. Och det är inte fy skam.
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!