2012-04-29

Tävla om nya boken Svenska Barnvisor!

Tillsammans med bokförlaget Max Ström får en av er chansen att vinna en rolig interaktiv bok med både text, musik och noter till 50 svenska barnvisor.

Läs gärna min recension av boken här.
I boken har musikern Tina Ahlin samlat 50 klassiska barnvisor och spelat melodierna på piano. Här finns alltså inte enbart texter och noter utan också musiken - ljudmodulen spelar upp melodierna och ibland med ackompanjerande munspel till pianot. Alltså en helt unik sångbok där du kan lyssna på visorna och samtidigt sjunga med.
____________________________________________________________________
1:a pris boken Svenska Barnvisor, värde 209 kr.

För att vara med ska du svara på frågan:

Vilken barnvisa är din favorit?
Skriv svaret som en kommentar och ange även din mailadress.
_______________________________________________________

Extralotter
(Varje moment ger en extralott)

- Gilla Bokförlaget Max Ström på Facebook.
(Skriv att du gjort det.)

- Tipsa om tävlingen i din blogg eller Facebooksida.
(Bifoga direktlänken i kommentaren)_______________________________________________________

Du kan tävla fram till och med midnatt den 9/5-12.
Följ mig på bloglovin' så du inte missar när vinnaren presenteras.
Lycka till!
________________________________________________________

- För att tävlingsbidraget ska vara giltigt måste frågan besvaras och blogg- eller mailadress anges.

- Endast ett bidrag per person/IP.

- Vitt eller svart är enväldig domare och beslut får gärna överklagas men har troligen ingen verkan.

- Eventuell vinstskatt bekostas av vinnaren.

- Vinster skickas endast inom Sverige.


- Om det inte går att kommentera kan du skicka svaret till vittellersvart@gmail.comMailbidragen publiceras som kommentarer efterhand.
- vs -

59 kommentarer:

  1. Min favorit visa är Trollmors Vaggvisa, tror den är min favorit för att mamma alltid sjöng den för mig och mina syskon då vi var små :)

    e.naslund@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Jag är med ! :)

    Min favorit är trollmors vaggsång, den har jag mest minnen av sedan jag var liten...

    Har gillat på facebook med namnet Monia Sundgren

    SvaraRadera
  3. Hej!
    En av mina favoriter är "Imse vimse spindel". Den är en favorit pga sin trallvänliga och lättlärda text och rörelserna till som små barn snabbt kan lära sig och känna igen.

    MVH
    Ida B
    idapida@banck.se

    SvaraRadera
  4. Jag älskar Trollmors Vaggvisa..
    Wihlborgskan@gmail.com

    SvaraRadera
  5. "En kulen natt" är min och sonens favorit! Den brukar vi sjunga tillsammans ed en massa rörelser till sången!

    deborapersson@gmail.com

    SvaraRadera
  6. Jag är gärna med :-) Boken skulle passa till mina barn som älskar sånger och melodier.
    1) En favorit är; Här dansar Herr Gurka.
    2) Gillar; Anders Nson
    3) Tipsar; http://pappanheteranders.blogg.se/tips/2012/april/ta-chansen-att-vinna-boken-svenska-barnvisor.html
    Vi håller tummarna, stora som små.
    Ha De!

    anderslukas@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Jag älskar Idas sommarvisa! Den påminner mig om min egen barndom.

    Kram Emma

    SvaraRadera
  8. Imse vimse spindel

    sandra88@home.se

    SvaraRadera
  9. "Idas sommarvisa" som lilla Ida sjunger i Emil-filmen är vår favorit. Jag jobbar i skolan och på sommaravslutningarna sjungs den här visan varje år.

    Gabbe

    fotboll@billshemsida.se

    SvaraRadera
  10. Trollmors vaggvisa är en klar favorit!

    Tine

    nyqvist530@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. Min favorit är "Det gåtfulla folket" av Olle Adolphsson/Beppe Wolgers.

    annie.gustavsson@gmail.com

    SvaraRadera
  12. Oops glömde jag har gillat Max Ström och delat tävlingen på Facebook :)

    annie.gustavsson@gmail.com

    SvaraRadera
  13. Idas Sommarvisa.
    Carina /Hjo
    kattarsel@live.se

    SvaraRadera
  14. jag är med och tävlar jag kommer att ge den boken till klara
    från annsofi missan109@live.com

    SvaraRadera
  15. Min favoritvisa är Trollmors vaggvisa, dels för att den har så vacker melodi och dels för att den för tankarna till det mystiska och okända som finns i vår värld, fantasin börjar att gro.

    emmelli237@gmail.com

    SvaraRadera
  16. Favoriten är "Ett barn ska jag ha när jag blir stor" den är så himla bra

    Gillar på FB (carola lind)

    Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2012/may/svenska-barnvisor.html

    carola(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  17. Min barnvis favorit är klassikern Ekorrn satt i granen, den är riktig tid lös och varit med i visboken mycket länge.

    Gillat på face book.

    anette meg carlsson
    nettan.klar@gmail.com

    SvaraRadera
  18. Jag ser att det är fler som har skrivit Trollmors vaggivsa, men det är också min favorit. Jag har ett speciellt minne med den eftersom min pappa alltid sjöng den för mig när jag var liten. Jag började dock alltid skratta när han sjöng den, men ville inte att han skulle sluta.

    emelienenonen@hotmail.com

    SvaraRadera
  19. man favorit barnvisa är tänk om jag hade en liten apa.. För den är så rolig och barnen gillar när man sjunger den för man ser lite knasig ut..

    jag har tipsat här http://axdal.se/troll/2012/05/01/9-maj-barnvisor-hos-vitt-eller-svart/

    kram alexandra
    axdal@me.com

    SvaraRadera
  20. Hej!
    Min favorit är: Nyss så träffa jag en krokodil..
    /karolina56@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. Min favorit är trollmors vaggvisa och lika så sonens!
    Gillar på facebook (Caroline Andersson)
    Delat på facebook:
    https://www.facebook.com/profile.php?id=742543060

    Håller tummarna, den här tävlingen är som gjord för oss, sonen älskar musik och jag behöver lära mig några fler barnlåtar, så här hemma skulle den bli väl använd! :)

    SvaraRadera
  22. Hejsan
    Jag väljer en sång som sjungs av barn :-)
    "Den blomstertid nu kommer"
    Finns det något ljuvligare än att lyssna på t ex en lågstadieklass vid skolavslutningen inför sommarlovet.
    Ljusa barnröster som ibland far lite spretigt åt alla håll... men så ljuv musik för vuxenöron :-)

    sol.rosan@hotmail.com

    SvaraRadera
  23. 1. Min favorit är Bä bä vita lamm.
    2. Har gillat på FB (Frida Thorsell).
    frida-88@hotmail.com

    SvaraRadera
  24. Jag är gärna med, min favoritvisa är Idas sommarvisa.

    Har länkat i min blogg
    http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2012/may/9-maj-vinn-sangbok.html

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  25. Mors lilla Olle. Gillar och har delat denna länken på min fb-sida (Jenny-Anne Johansson) Helsingborg

    SvaraRadera
  26. Min favorit är Karusellen. Den sjöng min farmor för mig.
    Linda J lolinondoda@spray.se

    SvaraRadera
  27. Jag sjunger barnsånger varje dag och har många favoriter, men den jag trallar oftast är "Upp-och-ner-visan" från Emil i Lönneberga. Härlig humor i den!

    Har gillat Max Ström på facebook.

    Delar tävlingen på facebook.

    Här finns jag: siss.evy@swipnet.se

    SvaraRadera
  28. PS Delade tävlingen på facebook via länken på Max Ström på samma forum....

    Hälsningar Siss
    siss.evy@swipnet.se

    SvaraRadera
  29. VArgsången ur Ronja Rövardotter, mina småpojkar älskar den<3
    Delar på facebook

    aasa.ullstrom@gmail.com

    SvaraRadera
  30. Min favorit är Gullefjun.
    Jag har Gillat samt Delat på FB:
    http://www.facebook.com/profile.php?id=635443380

    Christina Bergström (FB)
    tilltin@hotmail.com

    SvaraRadera
  31. Gillar på Facebook och delat länken: https://www.facebook.com/mclarenkaili/posts/218478834930340

    mclarenkaili @ gmail.com

    Favoritvisan är Nyss så träffade jag en korkodil

    SvaraRadera
  32. Jag vill vara med och tävla. :)
    Min favoritvisa är Imse vimse spindel eftersom det är min sons favorit och han har just börjat lära sig att sjunga den också och inte bara göra rörelserna! :)
    Har gillat på facebook! (Emely Tuväng)

    SvaraRadera
  33. Jag är med!

    Min favoritvisa är Idas sommarvisa, den är så fin och passar både stora och små barn och plus att den minns man själv från när man var liten, jag tycker den är så fin :)

    Jag gillar på Facebook (Sara Kramer) och har även länkat tävlingen där.

    SvaraRadera
  34. Mors lilla lathund, min dotter sjunger den så himla fint (tre år). Hon gör så man orkar sig igenom de mest tunga dagar och vi sjunger mycket tillsammans!

    jwidgren@hotmail.com
    Jennie Widgren

    SvaraRadera
  35. Jag har alltid varit mycket förtjust i Majas alfabetssånger, roliga melodier och texter samtidigt som man lärde sig om alfabetet. Det absolut bästa var den sista sången: ögonljus!

    karro_stolth@yahoo.com

    SvaraRadera
  36. Jag är en morfar som vill vara med.
    För mina barnbarn sjunger jag bla Det var en gång en apa.. "skala banan,skala banan". En sång av Widestrand.

    Hälsning
    Leif generalleif@hotmail.com

    SvaraRadera
  37. Jag är gärna med!

    - Min favorit är "I ett hus i skogens slut" (heter den så? hihi) Den sjöng alltid mina småsyskon när de var små och lärde mej alla rörelserna till, så härlig!

    - Jag gillar på FB (Ingrid Sahlqvist)

    - Jag har tipsat här; http://p0llys.blogg.se/tavlingar/2012/may/jag-tavlar-om-svenska-barnvisor.html

    Kram, Ingrid

    lilla_ingrid1@hotmail.com

    SvaraRadera
  38. Vill gärna vara med. Favoritvisan här hemma är Idas sommarvisa!

    Kram Cilla larssontirri@yahoo.se

    SvaraRadera
  39. Videvisan är en favorit!

    Jag gillar på Facebook.

    Jag har tipsat i min blogg: http://kristinasblogg.blogg.se/tavlingar/2012/may/tavla-om-nya-boken-svenska-barnvisor.html

    Mail: isse1@mail.com

    SvaraRadera
  40. Min favoritbarnvisa är "sov du lilla videung". Den har varit min favorit sen jag var liten, så jag får ger en härlig nostalgi-känsla varje gång jag hör den.

    /Aisha

    thuglife_42@hotmail.com

    SvaraRadera
  41. Favoriten är "Lilla Snigel akta dig - annars tar jag dig".
    Den sjunger jag för mosters lilla älskling.
    kramar
    Jasmine kladdkaka1984@hotmail.com

    SvaraRadera
  42. Jag är gärna med!
    Min favorit är nog "Imse Vimse Spindel" eftersom det varit en av de första sångerna jag sjungit för barnen och det är så mysigt när de lär sig rörelserna...
    FB: C Care Regn
    Har länkat.
    http://care69.blogspot.se/2012/05/9-maj-vinn-boken-svenska-barnvisor.html

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  43. När lillan kom till jorden (Majas visa).

    Jag älskar den!

    vh
    Mamma Monika
    6048gustafsson@telia.com

    SvaraRadera
  44. Den jag tänkte först på var Imse, vimse spindel så det får bli mitt svar. :)

    SvaraRadera
  45. Trollmor vaggvisa som mamma sjöng för mej som öiten. Nu har jag sjungit den monoton för mina barn ca a10 ggr varje kväll i 10,5 år... Hur många gånger blir det? Funkar trots allt, barnen somnar och sover sedan gott.

    mvh
    anjag@home.se

    SvaraRadera
  46. Vilken fin bok, verkar jätte bra!
    Jag är absolut med =)

    1. Har så många favoriter men en favorit är: Klappa händerna
    2. Gillat på FB "Camilla Millah Öman"
    3. Tipsat: http://millahoman.blogg.se/tavlingar/2012/may/barnvisor-95.html


    Hoppas på tur.. Kram // Millah
    millahoman@hotmail.com

    SvaraRadera
  47. Jag vill gärna vinna :)
    Min favorit är ekorren satt i granen, för när jag sjunger den för min lilla prinsessa så skrattar hon så härligt :)
    mvh natalie_lindh@hotmail.com

    SvaraRadera
  48. Jennifer Qvick2012-05-08 13:01

    "Det var en kyckling som hette Gullefjun"
    är min solklara favorit!
    Sången är skojig... Man kan sjunga den på roliga sätt och göra till sig, vilket är speciellt bra för mig som har URUSEL sångröst. :)

    Har gått in och gillat bokförlaget samt tipsat via min FB-sida. :P

    jennifer@lodde.se

    SvaraRadera
  49. Jag vill vara med!
    Favoritvisan är Idas sommarvisa

    Jag har gillat på FB (Annika Nilsson)

    Jag har tipsat på FB https://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100002805081536

    Annika Nilsson aneritrea@hotmail.com

    SvaraRadera
  50. Monika O-sson2012-05-08 19:38

    Bara en favorit var svårt att välja. Min favorit är Mors lilla Olle.
    Mina barnbarn kan många barnvisor och jag skulle gärna vilja vinna boken till barnbarnen.
    Varm hälsning från Monika
    E-mail: empty_heart@live.se

    SvaraRadera
  51. Gillat på fb- såklart. Gillar ju på riktigt...:-)

    Idas sommarvisa, den är så otroligt fin och andas sommar, skrubbsår på knän, solen som skiner, en nyplockad tussilago med slokande stjälk i en svettig barnhand, glass runt munnen, lycka i blicken....barndom, som den ska vara.

    tillelle@yahoo.se

    SvaraRadera
  52. Svar: Bä bä vita lamm

    Mvh Eleonor

    eleonor.hallbus@telia.com

    SvaraRadera
  53. Imse vimse spindel

    Mvh Micke

    arkeologen@telia.com

    SvaraRadera
  54. Gillar: Trollmors vaggvisa

    Mg Mats

    hallbusfil@spray.se

    SvaraRadera
  55. Favoriten: Bä bä vita lamm

    Mvh Birgit

    birgitmattsson@spray.se

    SvaraRadera
  56. Grisen gal i granens topp är min favorit och en av barnens favoriter.
    Älskar Astrid Lindgrens sånger.

    Annica
    annicamarie79@hotmail.com

    SvaraRadera
  57. Finns så många, men Videvisan är en klar favorit.

    till_mirami@hotmail.com

    SvaraRadera
  58. Min favoritvisa är idas sommarvisa. Det finns många fina minnen kring denna :)

    rm88@live.se

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!