2012-05-22

Förbannade Telia

Där vi bor fungerar bara Telia när det gäller TV och de har även bäst täckning när det gäller mobiltelefoni och internet. Därför har vi, i brist på valmöjlighet, valt att ha Telia som operatör.

Det har gått bra. Beställningar har gått relativt snabbt och själva tjänsterna har jag inget direkt problem med.

Däremot så blir jag så förbannat less på deras kundtjänst. Varje gång - VARENDA GÅNG - vi gjort en ändring, beställning eller vad som helst så har inte underlagen stämt.

De avdrag de per telefon lovat har inte gjorts, de val vi gjort har blivit fel och nu senast så kom en bekräftelse på att vi bundit upp vårt abonnemang i 18 månader.

Jag pratade men Telia i förra veckan då jag ville ha en dongel så att vi kan ta med oss internet i sommar.

- Javisst, inga problem. Vi skickar en. Förresten, det kostar 99 kr i frakt.

Hur skickar ni den då? Med brevduva?

Då säger säljaren att vi kan få fraktkostnaden borttagen om vi binder vårt abonnemang i 12 månader. Eftersom jag inser att vi troligen inte kommer kunna byta operatör inom ett års tid så sa jag ja.

Idag kom alltså bekräftelsen på 18 månaders bindning. Hur svårt kan det vara? Jag är dessutom nästintill säker på att de 99 kronorna kommer stå med på nästa faktura.

Det som gör mig allra mest irriterad är att jag nu måste ringa till dem, sitta i telefonkö i minst en kvart och sedan försöka övertyga dem om hur det egentligen är. Kanske är det här deras affärsstrategi.

Lägg på små summor och håll tummarna för att kunderna inte läser fakturorna och om de gör det så tröttar vi ut dem med långa telefonköer och samtal där vi inte lyssnar.

Och som bonus, de samtal de gör till oss, de stålarna går direkt till oss. Toppen!
- vs -

5 kommentarer:

  1. Håller med dig till fullo!! Tyvärr! :(

    SvaraRadera
  2. Hejsan,

    Jag heter Markus och jobbar med kundservice på Telia.

    Det verkar onekligen som att vårt arbete vid kontakterna med dig kunde ha fungerat bättre. Ambitionen är naturligtvis att överenskommelsen vid samtalet också ska gälla när leveransen väl genomförs. Ibland blir det dock missförstånd, vilket sedan ligger på vårt ansvar att rätta till. Därför - om du bara kontaktar mig via nedanstående kontaktformulär så ska jag försöka ordna till alla bitar enligt dina önskemål.

    http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

    Med vänlig hälsning
    Markus Eriksson
    Telia kundservice

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Jag har fyllt i formuläret enligt ovan.

      Mvh Anna

      Radera
  3. Hej!

    Jag heter Marcus Haglund och jobbar på Telia Kundservice. Jag beklagar det som hänt och har vi erbjudit dig ett fritt modem mot en förlängning på 12 månader så skall vi självklart stå för det. Jag hoppas även att vi tagit bort fraktavgiften på modemet. Det går även bra att kontakta oss via e-post. Skicka ett meddelande till oss via länken nedan så hjälper vi dig vidare.

    http://www.telia.se/privat/kontakt/e-post

    Ha en fortsatt bra dag!

    Med vänlig hälsning
    Marcus Haglund
    Telia Kundservice

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej igen!

      Varför behöver jag skicka ytterligare ett meddelande när jag redan angett problemet?

      Det stjäl minst lika mycket tid som telefonkön.

      Mvh Anna

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!