2012-05-08

Grabben cyklar!

Mellan har lärt sig att cykla! Efter ett par säsonger på spring/balanscykel har han nu erövrat pedalcykelvärlden. Springcykeln har varit ett perfekt sätt för honom att lära sig att hålla balansen.
- Vad är det roligaste du vet? frågar mamman.
- Att cykla, svarar lillkillen.

Jag önskar att jag kunde minnas den där känslan man hade när man lärt sig något som tidigare verkat oöverstigligt och att det sedan var det enda man ville göra.

Att han efter en liten stund ändrar sig och säger att han hellre skulle vilja köra Formel 1 på stora vägen är en annan sak...
____________________________________

Klicka på bilden för mer information.
Stor hade stödhjul och lärde sig cykla när hon var flera år äldre än Mellan. 
Vi (läs: pappan) har inte alls behövt springa bredvid och hålla i cykeln i samma utsträckning som med Stor.

Visst är det två helt olika barn men jag tror definitivt att springcykeln underlättat inlärningen.

Springcyklen han haft heter Yedoo Too Too (se bild) och den rekommenderar jag varmt.
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!