2012-05-05

Här följer vi trender...

Det skrivs och snackas om Plankan och japp, jag har testat och förstår helt klart hypen. Den är enkel att göra och jag gillar att man använder sin egen kropp som träningsredskap, den har man ju alltid med sig.
För första gången på, skam, flera år så har jag blivit sugen på träningsvärk. Sådan där "det gör ont men jag gillar det"-värk så jag gjorde några situps och testade plankan och vips, där kom den. Så otränad är alltså jag.

Nu hoppas jag att den här nya träningslusten håller i sig och att jag tar ett ordentligt tag i min förslappade kropp och får lite muskler.

Det här är en annan version av Plankan. Originalet kan man säga.

En helt annan sak, förvärkar är ju kroppens sätt att förbereda sig inför förlossnings- arbetet, ett sätt att träna inför de riktiga värkarna. Borde det inte heta träningsvärkar istället?

- vs -

2 kommentarer:

  1. ja den där plankan kanske man skulle börja med :)

    SvaraRadera
  2. haha, träningsvärkar var ett SUPERBRA ord! >Det ska jag använda denna gången :)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!